مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی:

برخی افراد مسائل محیط زیست را سیاسی می کنند

1398/04/03 - 14:27 - کد خبر: 2586
حمید قاسمی، مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: برخی افراد مسائل محیط زیست را سیاسی کرده و از آن برای کارهای سیاسی و تبلیغاتی سوء استفاده می کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حمید قاسمی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: نباید اجازه داد تا این افراد از مسائل محیط زیست به عنوان پله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اگر در سال رونق تولید همه ضوابط محیط زیست را ۱۰۰ درصد اعمال کنیم بیشتر واحدها تعطیل می‌شود بنابراین به این موضوع به عنوان امر به معروف و دفاع از حق مردم نگاه می‌کنیم و از دیگران نیز همین انتظار را داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل حدود ۱۳ درصد عرصه معادل ۵۹۰ هزار هکتار از مساحت استان را حفاظت می‌کند، گفت: ۱۸۸ هزار هکتار مساحت جنگل‌های ارسباران بوده که فقط ۸۰ هزار هکتار از آن جزو عرصه تحت پوشش این اداره کل محسوب می‌شود و بقیه در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان است.

قاسمی، ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته برای بهره برداری از درختان جنگل‌های شمال تنفس اعلام شد برخی افراد خریدار چوب درخت به استان‌های غیرشمالی هجوم آوردند.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از جنگل در ارسباران ممنوع است، یادآوری کرد: در چند ماه گذشته موضوع محیط زیست و قطع درختان به یک نگران همگانی تبدیل شده و این اداره کل با هرگونه تخلف در جنگل‌های ارسباران به شدت برخورد می‌کند و فرد خاطی را دستگیر و به قوه قضائیه تحویل می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با قدردانی از حساسیت مردم در خصوص قطع درختان، گفت: جلوی هرگونه قطع درختان گرفته شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

قاسمی با انتقاد از نظریه‌های غیرکارشناسی برخی افراد در خصوص آلایندگی برخی واحدهای صنعتی استان افزود: این افراد در این زمینه از کلمات عام مانند آلودگی استفاده می‌کنند تا به اهداف خود برسند در حالی که همکاران محیط زیست شبانه روز تلاش می‌کنند تا آلودگی واحدها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه به دلیل کنترل، پایش و توزیع سوخت با کیفیت آلایندگی در تبریز به حداقل رسیده است، گفت: در سال ۹۷ تعداد روز پاک در استان به ۳۳۴ روز رسید که این تعداد در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش زیادی داشت.

انتهای پیام/

پژوهشیار