فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی؛

تراکم جمعیت در آذربایجان شرقی، دو برابر میانگین کشوری است/ میزان جرایم آذربایجان پایین تر از متوسط کشوری

1399/06/04 - 16:27 - کد خبر: 25811
سردار حسین عبدی

نصر: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: تراکم جمعیت در آذربایجان شرقی، دو برابر میانگین کشوری است، اما میزان جرایم بویژه جرایم خشن در این استان پایین‌تر از متوسط کشور است و نیروی انتظامی استان در راستای تقویت امنیت پایدار، برخورد جدی با اراذل و اوباش را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

به گزارش نصر، سردار حسین عبدی امروز در دیدار در دیدار فرماندهان یگان‌های مختلف نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با استاندار آذربایجان شرقی با تبریک هفته دولت و قدردانی از تلاش‌های خادمان مردم در دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از خدمات دولت به مردم، بر عهده پلیس است و نیروی انتظامی همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی در عرصه نظم و امنیت بوده است.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد التهاب و ناامنی در کشور، گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های هدف دشمنان برای ایجاد بحران‌های مختلف است، با این وجود به برکت فعالیت تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و همکاری سایر دستگاه‌ها، امروز یکی از پایدارترین و باثبات‌ترین استان‌ها از نظر امنیتی به شمار می‌رود.
وی افزود: تراکم جمعیت در آذربایجان شرقی، دو برابر میانگین کشوری است، اما میزان جرایم بویژه جرایم خشن در این استان پایین‌تر از متوسط کشور است و نیروی انتظامی استان در راستای تقویت امنیت پایدار، برخورد جدی با اراذل و اوباش را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت پایدار، مهم‌ترین دستاورد استان است، گفت: پیش‌شرط همه فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در استان، امنیتی است که در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی به دست آمده است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در دیدار فرماندهان یگان‌های مختلف نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در دو سال گذشته حوادث و بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم، اما هیچ‌گاه استان از حالت امن خود خارج نشد و عملکرد نیروی انتظامی و پلیس در این حوادث، مثال‌زدنی بود.

 امنیت آذربایجان، دشمنان امنیت کشور را نگران کرده است
 وی با اشاره به اینکه امنیت آذربایجان، دشمنان امنیت کشور را نگران کرده است، افزود: به‌رغم تلاش‌های دشمن برای برهم زدن امنیت کشور و استان، حضور اثرگذار نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها به کمک ما آمده و تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم.
 رئیس شورای تأمین آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ عرصه‌ای نیست که پلیس در آن حضور نداشته باشد، گفت: یکی از عوامل دستاوردهای اقتصادی مانند کاهش نرخ بیکاری، امنیت فضای سرمایه‌گذاری است که نتیجه تلاش دستگاه‌های دخیل در امر نظم و امنیت است.
وی همچنین از همکاری نیروی انتظامی با ستاد مقابله با کرونا قدردانی کرد و با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام محرم، گفت: نظارت بر رعایت این مصوبات، پیچیدگی و ظرافت خاصی دارد و خوشبختانه نیروی انتظامی با سعه صدر در این عرصه عمل کرده و مردم و هیأت‌های عزاداری هم همراهی خوبی داشته‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار