مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان؛

بزرگترین سرمایه‌گذاری در حوزه برق زنجان با ۵۰ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود

1399/06/04 - 14:00 - کد خبر: 25801
برق، دکل برق

نصر: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: احداث نیروگاه زنجان دو با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه برق استان زنجان در دست اجرا است.

به گزارش نصر، علی خلجی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، افزود: این نیروگاه زنجان در ۷۵ کیلومتری غرب زنجان در نزدیکی سرچم واقع شده است است که بهره‌وری بالایی داشته و بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در حوزه برق استان زنجان محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآورشد: تا یک ماه آینده بزرگترین مشترک صنعتی استان با مصرف برق ۱۲۰مگاواتی تولید خود را شروع خواهد شد که مصرف انرژی آن معادل تامین برق  ۱۲۰ هزار خانوار است.
وی اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای زنجان برای استان‌های زنجان و قزوین خدمات ارائه می‌دهد و این رکن شرکت‌ به صورت منطقه‌ای و یکی از ۱۶ شرکت کشور در زنجان است که زیر نظر شرکت مادر تخصصی توانیر فعالیت می‌کند.
خلجی تصریح کرد: با توجه به کشاورزی و صنعتی بودن استان‌های زنجان و قزوین، عمده مصرف برق در این استانها مربوط به بخش صنعت با بیش از ۵۰ درصد و بخش کشاورزی با بیش از ۱۹ درصد است.
وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان زنجان که در مسیر ترانزیت انرژی کشور قرار دارد، ایجاب کرده است که شبکه برق آن ارتباطات خوبی را با شبکه های همجوار داشته باشد و این مهم موجب شده قابلیت اطمینان شبکه ارتقا پیدا کند و با مشکل عدم تامین برق ناشی از مشکلات شبکه مواجه نشویم.
خلجی یادآور شد: ظرفیت سازی مطلوبی برای شبکه برق ایجاد شده است که در حال حاضر در بخش فوق توزیع که به شبکه توزیع خروجی آن متصل است، ۳۲ درصد ظرفیت بارگیری می شود و حدود ۷۰ درصد ظرفیت خالی داریم.
به گفته وی، این مهم بیانگر آن است که وضعیت شبکه برق منطقه ای زنجان به لحاظ ظرفیت و امکان تامین برق برای تقاضاهای جدید، مطلوب است و متقاضیان صنعتی زیادی داریم که ظرفیت شبکه فرصت خوبی ایجاد کرده تا برق مورد نیازشان را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: ۱۶ مشترک صنعتی متصل به شبکه داریم و مشترکان این شرکت بیشتر مصرف بالای هفت مگاوات دارند.
خلجی اضافه کرد: برق این مشترکان با شبکه فوق توزیع منتقل می شود و ظرفیت داریم تا برق مورد نیاز آنها را تامین کنیم.
وی افزود: با متقاضیان فعلی و افق برنامه در دست، بیش از یک‌هزار مشترک اختصاصی خواهیم داشت که این مهم موجب می شود تا با رتبه بندی، ظرفیت و میزان مصرف مشترکان گرید شرکت برق منطقه ای متحول شده و اثر مثبتی داشته باشد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: طرح های خوبی در سال جهش تولید در دست اقدام داریم که تامین برق صنایع و تولیدکنندگان در اولویت قرار دارد.
خلجی به تامین برق شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: طرح پست سیار روی‌سازان سنگ‌شهر در کمتر از ۲ ماه در شهرک صنعتی احداث شد که در حال حاضر برق متقاضیان را تامین می کند.
وی افزود: پروژه ای دیگر را در این حوزه در شهرک صنعتی سلطانیه برای تامین برق صنایع در دست اجرا داریم که تا پایان مهرماه امسال راه اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: در شهرک صنعتی خرمدشت قزوین نیز پست ۶۳ کیلووات در دست اجرا است.
انتهای پیام/

پژوهشیار