مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

میانگین بارش در آذربایجان‌شرقی به ۳۰۲ میلی متر رسید

1399/06/04 - 13:56 - کد خبر: 25789
تبریز بارانی

نصر: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در سال آبی جاری (اول مهر تا ۳ شهریور) در استان به حدود ۳۰۲ میلی متر رسید.

به گزارش نصر، علی دولتی مهر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میانگین بارش در استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۱۳.۸ میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد، به طوری که در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۳۵۰ میلی متر بارش ثبت شده بود.
وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت حدود ۲۴ میلی متر معادل ۸.۷ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در طی این مدت در بلندمدت حدود ۲۷۷.۶ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۶ درصد آب سال آبی جاری تأمین شده است، گفت: میانگین بارش یک سال آبی کامل در استان ۲۸۴.۸ میلی متر ثبت شده است.
دولتی مهر، ادامه داد: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۳۳۹.۳ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان جلفا به میزان حدود ۲۳۹.۶ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در این شهرستان‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱.۳ درصد معادل ۴۳.۳ میلی متر و ۲۲.۱ درصد معادل ۳۲ میلی متر کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی جاری ۲۵۲ میلی متر است، یادآوری کرد: در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارندگی در این شهر حدود ۳۳۷ میلی متر بوده که نشان از کاهش حدود ۲۵.۲ درصدی بارش در این شهرستان است.
انتهای پیام/

پژوهشیار