شهردار تبریز؛

اجازه انتقال واگن‌های متروی تبریز را نمی‌دهیم

1399/06/04 - 12:14 - کد خبر: 25784
ایرج شهین باهر

نصر: شهردار تبریز گفت: واگن‌های در حال ساخت متروی تبریز به هیچ شهری انتقال نیافته و اجازه این کار را نمی‌دهیم.

به گزارش نصر، ایرج شهین‌باهر در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: سهم شهر تبریز از واگن‌های در حال ساخت ۶۵ درصد بوده و ۳۵ درصد باقیمانده متعلق به دیگر شهرها است که این امر موجب اعتراض آن‌ها شده است.
وی افزود: امسال به اندازه تمام سال‌های گذشته به مترو اعتبار تزریق کردیم و در حال حاضر فعال‌ترین پروژه ساخت مترو در کشور، مربوط به شهر تبریز است.
وی با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید خط یک مترو اظهار کرد:یک هزار و 500 نفر هم‌اکنون در کارگاه‌های مترو فعالیت دارند که تلاش داریم خط یک قطار شهری تبریز را سریعا و به طور کامل افتتاح کنیم.
شهین‌باهر اضافه‌ کرد: در حالی که مطابق قانون باید سهم دولت و شهرداری در ساخت مترو برابر باشد، اما شهر تبریز بهره کمتری از کمک‌های دولتی برده و شهرداری بیش از دولت در این پروژه هزینه صرف‌ کرده است.
وی، توسعه زیرساخت‌های شهری را مهم ترین دستور کار شهرداری تبریز معرفی کرد و خاطرنشان کرد: از همان روزهای آغاز فعالیت در مدیریت شهری سعی کردیم پروژه‌های ویترینی را کنار گذاشته و در حوزه زیرساخت‌های شهری فعالیت کنیم که احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی نیز در این راستا انجام یافته است.
وی افزود: ۱۳ کانال دفع آب‌های سطحی مورد بهره‌برداری قرار دادیم که شش کانال دیگر به طول یک و نیم کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی را در دست احداث داریم.
شهردار تبریز با اشاره به تداوم نهضت آسفالت نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به اندازه کل سال ۹۷ آسفالت‌ریزی اساسی انجام شده و این عملیات را تا پایان سال ادامه می‌دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توسعه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای، تشریح کرد: در طول ۳۴ ماه گذشته، ۳۴ پارک محله‌ای احداث کردیم که تلاش داریم این تعداد را به ۷۰ پارک برسانیم.
وی اضافه‌ کرد: اخیرا یک پارک شش هکتاری نیز افتتاح کردیم و در کنار آن پارک بزرگ فرهنگی و هنری باغشمال را نیز در دست احداث داریم.
شهین‌باهر در تشریح وظایف شهرداری تبریز در پیک دوم شیوع کرونا اظهار کرد: دفن متوفیان کرونایی با رعایت اصول بهداشتی، ضد عفونی اتوبوس‌های شرکت واحد و متروی تبریز، خواسته‌های جدید ستاد استانی مقابله با کرونا از شهرداری تبریز است که به بهترین نحو در حال انجام است.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی تاکید کرد: درخواست ما از مردم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت مردم در تمیزی، آبادانی و حفظ فضای سبز شهری است.
انتهای پیام/

پژوهشیار