در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی مطرح شد/

هیات های عزاداری گوش به فرمان مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند

1399/06/04 - 09:42 - کد خبر: 25761
جلسه ستاد استانی کرونا، حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه و عمل به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا توسط هیات های عزاداری حسینی تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم عصر دوشنبه در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت اظهار داشت: باید یاد و خاطره تمامی دولتمردان جمهوری اسلامی را از همان دولت اول تاکنون گرامی بداریم.
وی ادامه داد: اگر انتقادی به عملکرد دولت‌ها وارد می‌شود باید همراه با نقد منصفانه باشد و در کنار مطرح کردن نقد از عملکردها، نباید خدمات را نادیده گرفت.
آل هاشم با اشاره به در پیش بودن روز شعر و ادب فارسی به مناسبت سالروز رحلت استاد شهریار گفت: چهلمین روز درگذشت فخرالذاکرین، حاج فیروز زیرک کار همزمان با روز شعر و ادب فارسی خواهد بود که امیدواریم امسال این روز بزرگ به هر دو مناسبت، گرامی داشته شود.

برگزاری مراسم عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب آزار به دیگران می‌شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد شهدای کربلا گفت: هیچکس خواستار تعطیلی عزاداری‌ها نیست اما عزاداری که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود نه تنها ثواب ندارد بلکه موجب آزار دیگران نیز می‌شود.
وی ادامه داد: از عزاداران عزیز می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کرده و گوش به فرمان ستاد مبارزه با کرونا باشند.
امام جمعه تبریز افزود: قطعاً ما به فکر سلامتی مردم هستیم که در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری، این امر به خطر خواهد افتاد.

مطالعات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور آغاز شده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به روند احصای اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برخی از این سرفصل‌ها توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است و برخی در خود استان تبیین می‌شوند که در این راستا کارگروهی ویژه، موضوع اولویت‌ها را پیگیری می‌کند به گونه‌ای که موضوعات مطرح شده هم جامع و هم کامل باشند.
محمد محمدپور همچنین از آغاز تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خبر داد و گفت: قرارداد لازم در این ارتباط منعقد و مطالعات در این زمینه آغاز شده است.
وی ادامه داد: برخی موضوعات همچون سبک زندگی و بحث هویت ملی در این سند مورد پیش بینی و تاکید قرار گرفته است که در صورت آماده شدن این نقشه مهندسی فرهنگی در استان طی دو سه ماه آینده، شاهد تصویب آن در صحن شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار