معاون وزیر ورزش و جوانان؛

سربازان فعال در سمن‌های جوانان، امریه ۶ ماهه دریافت می‌کنند

1399/06/03 - 17:14 - کد خبر: 25751
سجاد سالک

نصر: معاون وزیر و مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سربازان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان می‌توانند برای شرکت در کارهای عام‌المنفعه ۶ ماه آخر خدمت را در تشکل‌های خود خدمت کنند.

به گزارش نصر، سجاد سالک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با موافقت مقام معظم رهبری و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح ۶ ماه پایانی خدمت سربازی اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان در همان تشکل‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سربازان مشمول برای استفاده از این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت http://msy.gov.ir ضمن ثبت نام، درخواست تقاضا برای امریه ۶ ماه آخر خدمت خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم را ثبت کنند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح این است که فعالیت مفید جوانان در سمن‌های مردم نهاد جوانان به دلیل سربازی متوقف نشود و جوانان در طول خدمت نیز بتوانند در بخش نهادهای مردمی فعال باشند.
"سالک"، در خصوص اقدامات سازمان‌های مردم نهاد به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با شیوع این بیماری بیش از ۷۰۰ سمن‌ (سازمان‌های مردم نهاد) با توجه به رسالت اصلی در خصوص کاهش درد و رنج و خدمتگزاری به جامعه به کمپین «کرونا را شکست میدهیم» پیوستند.‌
وی اضافه کرد: این سمن‌ها و اعضای آن در امر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تامین اقلام بهداشتی، و توزیع با کمیته‌های مردمی ستاد مبارزه با کرونا همکاری و مشارکت بسیار خوبی داشتند.
سالک اظهار داشت: از وجود این سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد همچنین در دستیابی به برخی اقلام بهداشتی و درمانی در حواشی شهرها و برخی نقاط محروم که توزیع این اقلام در آن ضروری بود  نیز استفاده شد.
همزمان با دومین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی با حضور مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار