نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو خبر داد:

ضرورت اولویت بندی رسیدگی به مشکلات در شرایط اقتصادی کشور

1399/06/03 - 14:08 - کد خبر: 25735
بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو با اشاره به قرارگیری کشور در وضعیت خاص اقتصادی و کسری بودجه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی، تاکید کرد: در این شرایط باید رسیدگی به مشکلات اولویت بندی شوند.

به گزارش نصر،احمد علیرضابیگی در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اتفاقات عجیبی که در حوزه اقتصاد کشور در حال رخ دادن است، عملا موضوع توسعه و اقدامات رسیدن به آن به حداقل رسیده و اولویت حفظ وضعیت کشور است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر قرار است اقدامی هم در راستای توسعه انجام گیرد باید بر اساس سند آمایش سرزمینی باشد زیرا کشور دارای شرایط نامناسب اقتصادی است و نمی‌توان هر کاری را انجام داد و از منابع استفاده کرد.
وی در خصوص آخرین وضعیت سند آمایش ملی اظهار کرد: تصویب سند آمایش در استان‌ها به نتیجه رسیده است اما فعلا سند آمایش ملی کامل نشده است، این قبیل اسناد باید از سطح بالا به پایین تنظیم شوند که متاسفانه برعکس آن اتفاق افتاده است.
بیگی با اشاره به ضرورت حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این جلسه، اظهار کرد: باید این سازمان در جلسه شورای اداری می‌بود و عصاره‌ای از گزارشات و مشکلات شهرستان را به همراه شاخص‌های ارائه می‌کرد تا بتوان در قیاس وضعیت تبریز با سایر مراکز، اولویت‌ بندی‌ها را انجام داد و نمایندگان تعیین وظیفه کنند.
وی با تاکید بر این‌که اولویت تبریز در شرایط کنونی تامین آب شرب است، تاکید کرد: این مشکل باید در مدت کوتاهی چاره جویی شود. 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در سال پایانی دولت یازدهم هستیم، گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، دولت کنونی باید پروژه‌هایی را که قبلا وعده انجام آن را به مردم داده است را هم‌چون وعده ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در طی یک سال باقی مانده به اتمام برساند و تعیین تکلیف کند.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو ادامه داد: فرصت‌های توسعه استان برای نمایندگان مشخص است و نمایندگان تمام تلاش خود را برای بهره مندی این فرصت‌ها به کار می‌گیرند.
وی افزود: یکی از این فرصت‌ها آزادراه تبریز- سهند و دیگری قطار میانه - تبریز است که باید در راستای توسعه شهر تبریز مورد توجه قرار بگیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار