خبر/

حاکمیت هوای سرد و بارش باران در استان اردبیل

1399/06/03 - 12:15 - کد خبر: 25718
اردبیل

نصر: ساکنان اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان در شصت و پنجمین روز تابستان با استقرار هوای سرد و ناپایدار به استفاده از بخاری و لوازم گرمایشی روی آورده و در کنار آن شاهد تداوم بارش باران در اغلب مناطق استان هستند.

به گزارش نصر، روند کاهش دما از ظهر روز شنبه در اردبیل آغاز و دیروز ضمن تشدید ناپایداری‌ها  اغلب شهرستان‌های استان شاهد بارش‌های رگباری و سیل‌آسا بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش‌ها در استان در خلخال با ۳۰ میلیمتر، گرمی مغان با ۲۶ میلیمتر و پارس‌آباد و بیله‌سوارمغان با ۲۰ میلیمتر گزارش شده و در دیگر مناطق استان نیز بیش از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
دیروز بر اثر بارش‌های سیل‌آسا در شهرستان‌های خلخال ، اصلاندوز ، پارس‌آباد و اردبیل سیلاب جاری شده و  خساراتی به برخی تاسیسات شهری و مزارع و باغ‌ها وارد شد. 
هم‌اکنون نیز در شهرهای شمالی و مرکزی استان تداوم بارش گزاش شده است. 
صبح امروز دمای هوا در سرعین ، نیر به ۷ درجه و اردبیل به هشت درجه رسیده  و در دیگر مناطق استان نیز  دمای هوا بین ۹ تا ۱۵درجه در نوسان بود.
هواشناسی استان ادبیل اعلام کرد که این سامانه امشب از استان خارج شده و از روز سه‌شنبه هوای پایدار در منطقه مستقر می‌شود.
مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی از ساکنان خواسته است تا موارد احتیاط و ایمنی ازجمله خودداری از قرار گرفتن در بستر و حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، پرهیز از استقرار در فضاهای باز برای در امان ماندن از خطر برخورد صاعقه ، کنترل دمای مکان‌های حساس به تغییرات دما و نیز احتیاط در رانندگی در جاده‌های خیس و مه گرفته این استان را رعایت کنند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی دارای هوای بسیار متغیر است. امسال از نیمه دوم تیرماه تاکنون نفوذ پی در پی ناوه‌ها و جبهه هواهای سرد به منطقه روزهایی اغلب ابری ، بارانی و سرد را برای منطقه رقم زده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار