قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی؛

بذر ذرت سیلویی کشور در دشت مغان تامین می‌شود

1399/06/03 - 11:43 - کد خبر: 25717
ذرت، آلوده

نصر: قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲ میلیون تن ذرت سیلویی در کشور تولید می‌شود که ۹۵ درصد بذر آن از منطقه زرخیز مغان استان اردبیل تامین می‌شود.

به گزارش نصر، عباس کشاورز روز یکشنبه در بازدید از اراضی مرکز تحقیقات بخش خصوصی پارس‌آباد مغان، افزود: منطقه مغان با استعدادهای بی‌نظیری که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد در بخش‌های مختلفی همچون تولید محصولات کشاورزی، تامین امنیت غذایی، تولید بذر، توسعه الگوی کشاورزی و رونق تولید برای کشور تاثیرگذار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
او اظهارداشت: واحدهای تولیدی شرکت‌های کشت و صنعت در منطقه مغان پایلوت‌های خوبی برای کشور هستند و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی وارد عرصه کشاورزی در منطقه شده و برای گسترش واحدهای آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی و توسعه واحدهای تولیدی کشاورزی تلاش می‌کند.
وی بیان کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در منطقه مغان برای تحقق شعار جهش تولید تلاش می‌کند چراکه ضمن تامین نیاز کشور به محصولات و نهاده‌های کشاورزی در کاهش واردات نیز موثر خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کشت سویا در اراضی کشاورزی شمال استان اردبیل گفت: منطقه مغان برای تولید محصول سویا بعد از محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو در حدود ۵۰ هزار هکتار ظرفیت دارد و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق این موضوع را نیز در اراضی کشاورزی مستعد این منطقه نهادینه کنیم.
کشاورز در خصوص تامین بذر سویا در کشور نیز ادامه داد: در سطح کشور با توجه به اینکه همواره در کشت محصول سویا پیشگام بوده‌ایم بذر سویا نیز به میزان کافی وجود داشته است و در حال حاضر برای توسعه آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار