معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

مردم از افراد و محل‌های غیر مطمئن، نذری قبول نکنند

1399/06/03 - 11:14 - کد خبر: 25710
غذا نذری

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه مردم از افراد و محل‌های غیر مطمئن، نذری قبول نکنند، گفت: دو روز قبل، تعداد کثیری از اهالی یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی دچار مسمویت ناشی از مواد خوراکی نذری شده و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح این خبر اظهار کرد: همه می‌دانیم که امسال شرایط برگزاری مراسم ماه محرم و به طبع آن، توزیع غذای نذری متفاوت بوده و از عزاداران حسینی و مردم خیر استان می‌خواهیم، امسال نذوراتشان را به مواد غیرخوراکی اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌تواند راه جایگزینی برای نذورات غذایی باشد، اما اگر فردی اصرار بر ادای نذرش در قالب مواد خوراکی دارد، بهتر است مواد خوراکی غیرپخته را به شکل بسته‌بندی شده و به صورت توزیع از درب منازل مستمندان پخش کند.
بنا به این گزارش، وی ادامه داد: اگر افرادی هم هستند که نسبت به توزیع مواد غذایی پخته حساسیت خاصی دارند، توصیه می‌کنم از کارشناس بهداشت کمک گرفته و کارشناس بر تمام مراحل پخت غذا نظارت کند و غذا بعد از آماده شدن، بسته‌بندی شده و از درب منازل مستمندان توزیع شود.
درستی در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم همگی با عمل به وظیفه‌ی ملی‌مان، شاهد کنترل بیماری باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار