بر اساس بولتن تحلیلی ENAC؛

اسامی ۶ فرودگاه برتر ایران در منطقه

1399/06/03 - 10:24 - کد خبر: 25707
فرودگاه تبریز، فرودگاه شهید مدنی تبریز

نصر: هشت فرودگاه امام خمینی، مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریزدر جایگاه فرودگاه‌های برتر در ارسال و پذیرش بار و پست هوایی خاورمیانه و آفریقا هستند که درصد رشد آن‌ها به جز فرودگاه‌های کیش و تبریز منفی بوده است.

به گزارش نصر، بر اساس اطلاعات آمار تحلیلی ENAC، فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۹ رتبه سوم اعزام و پذیرش مسافر را در غرب آسیا و آفریقا به دست آورده اند و شش فرودگاه ایران نیز در بین فرودگاه‌های برتر غرب آسیا و آفریقا به خود اختصاص دادند.
بر اساس بولتن تحلیلی ENAC در بررسی و ارایه تحلیل وضعیت فرودگاه‌های ایران در غرب آسیا و شمال آفریقا و جهان با بررسی ۲ هزار و ۶۹۰ فرودگاه جهان در ۱۸۵ کشور، نوشته است: ایران با ۵۵ فرودگاه در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا در بین ۵۷ کشور و ۳۰۷ فرودگاه رتبه بندی شده است.
بر اساس این گزارش، در میان ۱۵ فرودگاه دارای بالاترین رتبه در دنیا در نشست و برخاست فرودگاه اوهر شیکاگو، در اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه آتلانتا و در ارسال و پذیرش بار و پست، فرودگاه هنگ کنگ نخستین رتبه را دارند.
ایران در بین ۵۰ کشور دارای بالاترین رتبه اعزام و پذیرش مسافر، رتبه ۳۴ را به خود اختصاص داده و در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۱ میلیون و ۸۴۷ هزار نفر در فرودگاه‌های کشور جابه جا شده اند.
فرودگاه‌های ایران در نشست و برخاست نیز با انجام ۴۱۹ هزار و ۵۲۰ پرواز، در میان ۵۰ کشور دارای بالاترین رتبه‌های منطقه (رتبه چهلم) است.
همچنین سال ۲۰۱۹ در مجموع ۵۱۸ هزار و ۶۰۶ تن بار و پست در فرودگاه‌های ایران ارسال و پذیرش شده که رتبه ۳۱ را به خود اختصاص داده است.
همچنین مطالعه وضعیت فرودگاه‌های ایران در میان ۱۵ کشور خاورمیانه و قاره آفریقا که دارای بالاترین رتبه‌ها در اعزام و پذیرش مسافر هستند نشان می‌دهد که کشور ما در جایگاه سوم پس از امارات و عربستان قرار دارد.
همچنین در نشست و برخاست نیز پس از عربستان، امارات و آفریقای جنوبی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است و فرودگاه‌های کشور در ارسال و پذیرش بار و مسافر پس از امارات، قطر و عربستان در رتبه چهارم قرار دارد.
فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۹، هشت درصد اعزام و پذیرش مسافر را در ناحیه خاورمیانه و آفریقا داشته و در میان ۵۷ کشور منطقه، فرودگاه‌های امارات، عربستان و ایران ۴۴ درصد از مجموع اعزام و پذیرش مسافر را به خود اختصاص داده اند.

6 فرودگاه ایران شامل مهرآباد، مشهد، امام خمینی، کیش، شیراز و اهواز در جایگاه ۵۰ فرودگاه برتر در اعزام و پذیرش مسافر ناحیه خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده اند، اما درصد رشد این فرودگاه‌ها به جز کیش نسبت به سال ۲۰۱۸ منفی بوده است.

چهار فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی و شیراز در جایگاه ۵۰ فرودگاه برتر در نشست و برخاست پرواز‌های ناحیه خاورمیانه و آفریقا هستند و درصد رشد آن‌ها نسبت به ۲۰۱۸ منفی بوده است.
هشت فرودگاه امام خمینی، مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریزدر جایگاه فرودگاه‌های برتر در ارسال و پذیرش بار و پست هوایی خاورمیانه و آفریقا هستند که درصد رشد آن‌ها به جز فرودگاه‌های کیش و تبریز منفی بوده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار