مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی؛

جهش تولید و اشتغالزایی با حفظ محیط زیست در دستور کار است

1399/06/02 - 14:13 - کد خبر: 25668
حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست

نصر: مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار واحد تولیدی و خدماتی فعال در استان داریم گفت: با توجه به اولویت‌های کشور جهش تولید و اشتغالزایی با حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نصر، حمید قاسمی در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی و فعال منتخب حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی که همزمان با هفته دولت در سالن شهدای اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف ما تجلیل از تولیدکنندگانِ حافظ محیط زیست و فعالان مردمی و رسانه‌ای در توجه به نگهداری و حفاظت از محیط زیست است، اظهار داشت: هر سال برای واحدهای تولیدی همایش صنعت سبز برگزار می‌شود ولی این همایش‌ها به دلیل کرونا برگزار نشد.
وی با بیان اینکه در این همایش هم تلاش کردیم تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنیم، تاکید کرد: تحقق شعار جهش تولید و حفظ محیط زیست برای جهش تولید اولویت و شعار امسال جهت تقدیر از تولیدکنندگان و فعالان محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار واحد تولیدی و خدماتی فعال در استان داریم افزود: مدیریت این تعداد واحد تولیدی بسیار سخت است که در کنار تولید، معیارهای زیست محیطی هم رعایت شود و نظارت کافی بر این بخش وجود داشته باشد اما باید معیارها توسط تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه هر واحد تولیدی قطعاً اثرات منفی خود را دارند، گفت: تلاش و رویکرد ما این است که واحدهای تولیدی اقداماتی را برای استانداردسازی خروجی‌های خود انجام دهند تا آب، هوا و خاک بر اثر فعالیت کارخانه با آلودگی مواجه نشود و بتوانیم توسعه پایدار را در کنار حفاظت از محیط زیست پیگیری کنیم.
قاسمی تصریح کرد: مأموریت ما این است که با نظارت کافی و ابلاغ دستورات زیست محیطی، به دنبال کاهش اثرات مخرب کارخانجات و معادن و... باشیم، ضمن اینکه روند تولید متوقف نشود که اقدامات موثری در استان برای کاهش اثرات منفی فرآیند تولید صورت گرفته است.
وی با اشاره به 4 بخش از برگزیدگان حافظ محیط زیست، گفت: بر اساس فراخوان منتشر شده، برگزیدگان در 4 گروه واحدهای صنعتی و معدنی و تولیدی با 62 شرکت کننده و 15 برگزیده، فعالین محیط زیست، رسانه‌های حامی محیط زیست و تشکل‌های محیط زیستی، انتخاب و تجلیل می‌شوند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار باید با کاهش آلایندگی قدم‌های موثری را برداریم، ابراز داشت: حفظ و ارتقای تولید و اشتغال در کنار حفظ محیط زیست رویکرد این سازمان است و از شاخص‌های خود برای دفاع از محیط زیست کوتاه نمی‌آید.
انتهای پیام/

پژوهشیار