خبر/

سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های با درآمد ثابت افزایش یافت

1399/06/02 - 12:32 - کد خبر: 25653
بورس

نصر: سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه‌‌گذاری صندوق‌های سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و نیز واحدهای صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری را تغییر داد.
به این ترتیب در جدیدترین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، 15 درصد تعیین شد.
این گزارش می‌افزاید: سقف حدنصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور سال 95 معادل 15 درصد بود که در آبان ماه 97 این حد نصاب به 25 درصد رسید.
در ابتدای سال 99 و در فروردین ماه امسال این حد نصاب 10 درصد تعیین شد و در مردادماه گذشته نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق ها به 5 درصد کاهش یافت.
این در حالی است که در جلسه‌ای که به تازگی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه داشته است، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های بادرآمد ثابت به 15 درصد افزایش یافت که این موضوع می‌تواند اثرات مثبتی را با خود برای معاملات بازار سهام به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار