همزمان با هفته دولت؛

۶۰ پروژه عمرانی و خدماتی در مرند افتتاح می‌شود

1399/06/02 - 12:21 - کد خبر: 25651
جلسه

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و رفاهی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، صبح امروز در دیدار اعضای شورای اداری شهرستان مرند، ابراز داشت: امروز شاهد افول اقتدار آمریکا در دنیا هستیم و این مساله را در قضیه اخیر سازمان ملل مشاهده کردیم.
وی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران از نعمت و قدرت بزرگی برخوردار است، دشمن براین اساس به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و افزایش یاس و ناامیدی از آینده است.
امام جمعه مرند همچنین گفت: البته امروز مطالباتی وجود دارد که درست است، از طرفی ارتباط بین مردم و مسئولین کمرنگ‌تر شده است، مسئولین در گذشته بیشتر با مردم بودند اما امروز برای خود حجاب درست کرده‌ایم که دشمن نیز از این فرصت استفاده می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده اظهار داشت: دولت در میدان عمل باید جدی بوده و با مردم درست و شفاف سخن بگوید، شفافیت شرطی اصلی برای مبارزه با فساد است.
وی با بیان اینکه مدیران باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنند، عنوان کرد: همه باید بدانند بعد از خدا، مردم اصل هستند، این مردم فرصت خدمت گذاری را در اختیار مدیران قرار داده‌اند.
امام جمعه مرند در پایان خاطرنشان کرد: نباید زمینه امیدواری دشمن را فراهم کنیم، این انقلاب اسلامی به دست مردم به پیروزی رسیده و دستاوردهای انقلاب نباید در این جناح و آن جناح خلاصه شود.

دشمن به دنبال تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است
معاون استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ما در دوران سخت انقلاب اسلامی بهترین افراد خود را از دست داده‌ایم، ابراز داشت: دشمن در طول ۴۰ سال گذشته با ما دشمنی کرده و هیچ فرصتی را در این زمینه از دست نداده است.
داود گرشاسبی افزود: ما گاهی در برخی مواقع با نظام بین المللی برای از بین بردن داعش همکاری کرده‌ایم اما در این زمینه نیز با ما دشمنی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: دشمن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به صورت نرم به دنبال تداوم دشمنی است و به دنبال جبهه سازی با اسلحه نیست، امروز با استفاده از خط خبری دنبال این است که به ما یاد بدهد ما چگونه فکر کنیم و درباره چه چیز فکر کنیم.
فرماندار ویژه مرند خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال تغییر گفتمان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دشمن در شیوه دوم، با تعیین الویت ها ذهن‌ها را به یک مسیر هدایت می‌کند تا مصادره به مطلوب کند.
به گفته معاون استاندار آذربایجان شرقی امروز نظام اسلامی به دنبال انسجام بخشی درونی و بیرونی است تا در جامعه آرامش باشد، باید تمام بازدارندگی‌ها را به سمت دشمن هدایت کرد.
گرشاسبی همچنین خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: رئیس هر اداره باید امیدبخش بوده و ذهنیت مثبت به جامعه انتقال دهد، مدیران و فضای مجازی باید به دنبال همدلی باشند، یکپارچگی ذهنی یکپارچگی دلی را هم به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: ما باید با صلابت و صادقانه و به دور از سیاست مداری با مردم گفتگو کنیم.
فرماندار ویژه مرند در بخش دیگری سلامت مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: اولین اصل ما سلامتی مردم است، وقتی کشور در تحریم است حتی آمپول قند خون و داروهای خاص و لوازم مبارزه با کرونا نیز به ما داده نمی‌شود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بحث معیشت مردم دیگر اصل نظام اسلامی و اداری است، بحث امنیت هم در اولویت‌های سه گانه قرار دارد.
گرشاسبی تاکید کرد: باید امور اداری را برای مردم آسان کنیم، شنیده می‌شود که در برخی از ادارات برخورد خوبی با ارباب رجوع صورت نمی‌گیرد، مدیران باید از قدرت مانور خود بهره ببرند و رفتارهای مشفقانه انجام دهند.
وی در پایان گفت: ۶۰ پروژه عمرانی و رفاهی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرستان مرند به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می‌شود.

اختصاص ۵۲ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی مرند
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز داشت: ما برای پشت میزنشینی نیامده‌ایم و برای خدمت به مردم آمده‌ایم و این باور باید در مدیران تقویت شود.
رئیس هیأت پارلمانی مجالس آسیایی افزود: حوزه بین المللی بسیار برای ما ارزش دارد اما این حوزه برگرفته از بستر جامعه است و برای تحقق حضور در مجامع بین المللی نیازمند وحدت هستیم.
معصومه پاشایی همچنین با تقدیر از زحمات کادر درمانی در ایام کرونا تاکید کرد: معلوم نیست کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد و رسانه‌ها باید در زمینه فرهنگ سازی دست بردار نباشند.
وی گفت: نیمه شهریورماه وارد پیک آنفلوآنزا خواهیم شد که اگر مراقبت نکنیم نخواهیم توانست جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیریم.
نماینده مرند و جلفا در مجلس در پایان تصریح کرد: ۵۲ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی مرند اختصاص پیدا کرده که امیدواریم دشت یکانات سال آینده به زیر کشت برود.
انتهای پیام/

پژوهشیار