مدیرکل بنیاد مسکن استان؛

بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در هفته دولت چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را تحویل روستائیان می دهد

1399/06/01 - 16:40 - کد خبر: 25621
حافظ باباپور

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت از چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان‌های استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش نصر، حافظ باباپور، روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این واحدها در اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی آماده بهره برداری است، افزود: احداث و نوسازی این واحدها از سال ۹۸ در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر آغاز و برای اجرای آن ها ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و آورده مردمی هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در این هفته از ۴۱ پروژه طرح های هادی و مشارکتی دهیاران در روستاهای استان بهره برداری می شود، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۱۴۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع هزینه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، صدور یک هزار و ۶۷ سند روستایی در روستاهای استان و ۲۹۷ فقره سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را از دیگر برنامه های این بنیاد در هفته دولت اعلام کرد و گفت: برای صدور این اسناد ۳ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال از اعتبارات سایر منابع هزینه شده است.
باباپور، ادامه داد: کل اعتبار هزینه شده برای طرح های عمرانی آماده بهره برداری این بنیاد در هفته دولت ۵ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال هزینه شده که از این میزان اعتبار ۹۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبارهای ملی، ۴۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از اعتبارهای استانی و ۱۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال از اعتبارهای سایر منابع هزینه شده است.
بنا به این گزارش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و در تقویم رسمی کشور از ۲۱ تا ۳۱ فروردین به عنوان دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) یاد شده است.
آذربایجان شرقی با جمعیت حدود ۴ میلیون نفری دارای ۶۲ شهر، ۴۴ بخش، ۱۴۲ دهستان، ۷۶۲ روستای زیر ۲۰ خانوار و یک هزار و ۹۴۴ روستای ۲۰ خانوار و بیشتر است.
انتهای پیام/

پژوهشیار