مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

اولین همایش بین المللی «خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی» در تبریز برگزار می‌شود

1399/06/01 - 13:58 - کد خبر: 25605
خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با مشارکت دانشگاه‌های استان و به ویژه دانشگاه تبریز، اولین همایش بین المللی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی با محوریت وقف و علم الادیان در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر،  به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، با بیان این‌که در راستای برگزاری این همایش، مجوزهای لازم را برای چاپ مقالاتISC(پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) اخذ شده است، افزود: این همایش در راستای احیای مجموعه ربع رشیدی و معرفی تبریز به عنوان اولین شهر دانشگاهی وقفی ایران با پیشینه ۷۰۰ ساله برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر این‌که طبق‌برنامه‌ریزی‌ها این همایش در نیمه دوم سال جاری برگزار شده و فراخوان همایش نیز در شهریور ماه منتشر خواهد شد، ادامه داد: اگر شیوع کرونا فروکش کرده و اجازه برگزاری همایش را داشته باشیم، این همایش در دی ماه برگزار خواهد شد، در غیر این صورت برگزاری همایش به زمانی که ستاد مبازره با کرونا اجازه دهد، موکول خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که در قالب این همایش تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ، شخصیت، اندوخته‌های علمی و به ویژه املاک وقفی خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی را در حوزه علم الادیان و علم الابدان بوده، بازخوانی و معرفی کنیم، افزود: ربع رشیدی اولین موقوفه ثبت جهانی شده بوده و افتخاری برای آذربایجان و شهر تبریز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که احیای مجموعه ربع رشیدی آرمان ما است، افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد تا تبریز به عنوان اولین شهر دانشگاهی کشور، مجموعه ربع رشیدی و موقوفات خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی در حوزه‌های مختلف بازخوانی و معرفی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار