گزارش/

تراکتور مشروط آسیایی شد/‌ شانس حضور در مرحله گروهی جام قهرمانان آسیا برای سرخپوشان تبریزی

1399/06/01 - 13:42 - کد خبر: 25599
تراکتور، باشگاه تراکتور

نصر: تیم تراکتور به صورت مشروط به جام باشگاه‌های آسیا راه یافت.

به گزارش نصر، نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال  کشور به پایان رسیده و تیم تراکتور در رده چهارم این مسابقات قرار گرفت.
پرسپولیس تیم اول به صورت مستقیم و تیم‌های استتقلال و فولاد خوزستان که دوم و سوم شدند، به مرحله پلی آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.
تیم تراکتور اما به صورت مشروط شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد.
با توجه به اینکه تیم‌های پرسپولیس و استقلال و خود تراکتور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی حضور دارد، تیم تراکتور شانس بالایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارد و تنها در صورتی این مسابقات را از دست می دهد که تیم نفت مسجد سلیمان قهرمان جام حذفی شود.

تمامی احتمالات حضور آسیایی تیم تراکتور به شرح زیر است:


حضور در مرحله پلی‌آف
تیم تراکتور در صورت شکست برابر نفت مسجد سلیمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، همچنان امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان آسیا است. به شرطی که نفت مسجد سلیمان در دیدار نهایی مغلوب برنده بازی تیم های استقلال و پرسپولیس شود.
در صورتی که نفت مسجد سلیمان قهرمان لیگ شود، تیم تراکتور هیچ شانسی برای آسیایی شدن ندارد.
با پیروزی تراکتور برابر نفت مسجد سلیمان، سرخپوشان تبریزی در صورت شکست در دیدار فینال باز هم به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یابد.


حضور در مرحله گروهی
تیم تراکتور اگر در جام حذفی به مقام قهرمانی دست یابد به صورت مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه خواهد یافت.
تیم تراکتور پیش از این 4 بار حضور در باشگاه‌های آسیا را داشته که تنها یک بار به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کرده بود.


بدترین اتفاق ممکن برای تراکتور
از امسال قهرمان لیگ قهرمانان آسیا سهمیه خود را در این مسابقات حفظ  و یک سهمیه از کشور این تیم کاسته می‌شود. یعنی اگر یکی از 2 تیم شهرخودرو مشهد و یا سپاهان اصفهان در جام قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی دست یابند، یک سهمیه به این تیم تعلق گرفته و از سهمیه پلی آف ایران یک تیم کاسته می‌شود که در صورتی که تراکتور‌سهمیه پلی آف را کسب کرده باشد، با توجه به مقام چهارمی‌اش شانس حضور در آسیا را از دست خواهد داد. برای تراکتور بهتر است که با قهرمانی در جام حذفی به صورت مستقیم به مرحله گروهی راه یابد.
البته نباید فراموش کرد در تاریخ 20 ساله برگزاری جام قهرمانان آسیا تا کنون تیمی از ایران قهرمان نشده و بعید است تیم‌های سپاهان و یا شهرخودرو با توجه به وضعیت فعلی‌شان به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابند.
انتهای پیام/

پژوهشیار