در مورد لودویک به فدراسیون هشدار داده بودم

زنوزی: نه مالک تراکتور هستم نه مالک ماشین‌سازی

1399/05/31 - 19:44 - کد خبر: 25552
محمدرضا زنوزی مطلق

نصر: مالک باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی گفت: پروژه جذب بازیکنان اروپایی در تیم تراکتور با شکست همراه بود.

به گزارش نصر، محمدرضا زنوزی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: خوشبختانه ماشین‌سازی نتیجه لازم را گرفت و در لیگ برتر ماندنی شد و از یک طرفی هم متاسفانه تراکتور در اهواز نتیجه را واگذار و چهارم شد.
وی گفت: هفته آینده تراکتور در جام حذفی به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان بازی می کند که این بازی خیلی مهم است و در صورت پیروزی در این بازی به آسیا صعود کرده و من فعلا از تیم راضی هستم، هر چند نتایج دلخواه گرفته نشد.
وی در مورد واگذاری تیم ماشین‌سازی گفت: فعلا سیاست‌مان مشخص نیست اما چندین بار عنوان کردم هر کس یا مجموعه‌ای می‌خواهد مسولیت تیم ماشین‌سازی را قبول کند، من آماده واگذاری هستم اما تا به امروز کسی خواستار این تیم پرطرفدار نشده است.
زنوزی گفت: 2 تیم داشتن سختی‌های خود را دارد‌. در این 2 تیم سهامداران و اعضای هیات مدیره‌اش فرق می‌کند و شرکت‌های متفاوت مالک باشگاه هستند. آقایان دوست دارند بگویند مالک هر 2 باشگاه من هستم اما این درست نیست من نه مالک تراکتور هستم ‌و نه مالک ماشین‌سازی و مالک هر 2 تیم شرکت‌ها هستند و من نماینده هواداران در این 2 تیم هستم.

یک نفر برای فوتبال کشور مشکل به وجود آورده است
زنوزی گفت: کسی که بعدا وارد فوتبال شده است شیطنت‌های خاصی کرده و به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زده و مشکلاتی برای فوتبال کشور به وجود آورده است که نامش در ایمیل ارسالی است وی به فیفا نامه زده که این شخص 2 تیم دارد و در حالی که مالکیت این 2 تیم با شرکت‌های متفاوت است و مردم و رسانه‌ها دوست دارند که من را مالک باشگاه بدانند که اینطور نیست.
وی افزود: وقتی فیفا ورود می‌کند تمام وضعیت تیم‌ها را بررسی می‌کند و 16 تیم در لیگ برتر تیم دارید که 4 تیم خصوصی است و 12 تیم دولتی که مربوط به 3 وزارتخانه است. فیفا فقط به تیم‌های بخش خصوصی ورود نمی‌کند و اگر فکر می‌کنید به تیم‌های دولتی رسید‌گی نمی‌شود در اشتباه هستید. 2 تیم تهرانی به وزارت ورزش، تیم های نفتی به وزارت ورزش و تیم های دیگری از وزات صنایع وابسته هستند، آیا فیفا از قضیه چشم‌پوشی خواهد کرد؟ قطعا این طور نخواهد بود.
زنوزی افزود: در بازی رفت ماشین‌سازی با تراکتور، تیم تراکتور برای قرار داشتن در کورس قهرمانی نیاز مبرم به 3 امتیاز بازی داشت اما ماشین‌سازی نتیجه را برد. در بازی برگشت ماشین‌سازی برای فرار از سقوط به 3 امتیاز بازی نیاز داشت که این بار تیم تراکتور نتیجه را به سود خود رقم زد و این جواب افرادی است که حرف‌های دیگر نمی‌زنند.
مالک باشگاه تراکتور گفت: من 12 سال است در لیگ برتر و 25 سال است تیمداری می‌کنم. در این مدت این همه مربی آمده و تعدادی از مربیان را هم از تیم کنار گذاشتیم و اگر به مربیان توصیه‌ای می‌کردم، به نظر شما مربیان نمی‌رفتند مصاحبه کنند که زنوزی در ارنج و مسائل تیم ورود و دخالت می‌کند، من در دربی‌ها‌ با مربیان 2 تیم حتی تماس هم نمی‌گیرم ‌و بیشتر در دربی‌ها به استادیوم هم نمی‌آیم چون طرفدار هر 2 تیم هستم و استرس دارم و بازی هفته گذشته را هم از تلویزیون هم نگاه نکردم و نتیجه و اتفاقات بازی را بعد از اتمام دیدار شنیدم.

به فدراسیون هشدار داده بودم
زنوزی در مورد فورچونه گفت: فدراسیون نمی‌دانم با چه استدلالی ورود بازیکنان خارجی را ممنوع کرده و کاری هم با این موضوع ندارم و ورود هم نمی‌کنم، چون دلیلش را نمی‌دانم. در مورد فورچونه هم 6 ماه پیش حتی به فدراسیون هم گفتم که آقای لودویک که وکیل فدراسیون است، تو هر پرونده‌ای که طرف باشگاه‌های ایرانی بوده و یا فدراسیون فوتبال، بازنده بوده و همیشه طرف ایرانی از وکالت این وکیل ضرر کرده است و این قضیه بو‌دار و شک برانگیز است. همان آقایی که به فیفا ایمیل زده این وکیل را در دفتر استانبولم به من معرفی و به فدراسیون هم ایشان برده است و در هر پرونده‌ای که دست این وکیل بوده، محکوم شدیم و این هشدار را به فدراسیون هم داده بودم و اگر گوش شنوایی بود این اتفاق نمی‌افتاد و من فکر می‌کنم 6 و نیم میلیون یورو و 3 میلیون یورو هم مال دستیارش است به زودی به فدراسیون ابلاغ می شود و کارشناسان باید بررسی کنند که چه اتفاقاتی افتاده است.
زنوزی گفت: در مورد فورچونه امکان کسر وجود دارد چون بازیکن بعد از ما رفته و با تیمی دیگر قرارداد بسته و ما خودمان هم از بازیکن شکایت کردیم که بدون اطلاع از کشور فرار کرده است.

پروژه بازیکنان اروپایی در تیم تراکتور جواب نداد
مالک باشگاه تراکتور گفت: من نقد‌پذیر هستم و در مورد بازیکنان خارجی تراکتور باید بگویم در کیفیت بازیکنان سرمان کلاه نرفته است، ولی تیم‌های دیگر بازیکنان بی‌کیفیت آوردند. ما بازیکنان باکیفیتی با قیمت ارزان آوردیم، اما بازیکنان خارجی که بیشتر اروپایی آورده بودیم تحمل بازی در ایران نداشته و باید از بازیکنان از آسیا میانه و یا کشورهای همسایه بیاوریم و بازیکنان از اروپا آوردن پروژه موفقی نبوده و آنها با شکل خاص دیگری دارند زندگی می‌کنند و فرهنگ ما با آنها نمی خواند.
وی گفت: سال آینده به هواداران تیم تراکتور قول می‌دهم تیمی بهتر بسته و با برنامه‌ریزی خوب نتایج بهتری بگیریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار