رییس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

عده ای عمداً اجازه نمی دهند مواد اولیه صنایع وارد کشور شود/ دود تشتت تصمیم گیری بانک مرکزی در چشم تولید

1399/05/30 - 22:20 - کد خبر: 25541
سید باقر شریف زاده، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز

نصر: رییس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی گفت: تولیدکنندگان ارز را از کف بازار و به قیمت آزاد تهیه می کنند تا روند تولید متوقف نشود، اما رویه ای که بانک مرکزی و بخش های اقتصادی دولت در قبال بخش تولید در پیش گرفته اند، بر خلاف تلاش های ما در جهت جلوگیری از توقف روند تولید است. واقعاً کدام دست ها است که تعمداً اجازه نمی دهند مواد اولیه صنایع وارد کشور شود؟

به گزارش خبرنگار نصر، "سید باقر شریف زاده" عصر امروز در شصت و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: هدف تحریم ها به زمین زدن بخش صنعت و تولید کشور است و باید همه توان کشور برای حمایت از بخش تولید در مقابل تحریم ها استفاده شود.
 
وی افزود: وقتی نفوذی ها گرای ترور  شهید سلیمانی را می دهند، نمی دانم مثلاً چرا نباید در مورد نفوذ دشمن در مورد اتخاذ تصمیمات غلط برای ضربه زدن به صنعت و اقتصاد کشور شک نکنیم.
 
شریف زاده با انتقاد شدید از عملکرد بانک مرکزی در اتخاذ سیاست های ارزی کشور، اظهار کرد: چرا باید مواد اولیه تولیدکنندگان که با این وضعیت تحریم به سختی تهیه و وارد شده است، ماه ها در گمرکات خاک بخورد؟
 
وی ادامه داد: تولیدکنندگان ارز را از کف بازار و به قیمت آزاد تهیه می کنند تا روند تولید متوقف نشود، اما رویه ای که بانک مرکزی و بخش های اقتصادی دولت در قبال بخش تولید در پیش گرفته اند، بر خلاف تلاش های ما در جهت جلوگیری از توقف روند تولید است. واقعاً کدام دست ها است که تعمداً اجازه نمی دهند مواد اولیه صنایع وارد کشور شود؟
 
رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی در پایان از تشتت تصمیم گیری در بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: بانک مرکزی یک بار تصمیم بگیرد و اجازه بدهد بخش تولید به فعالیت خود ادامه دهد.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار