معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت ۴۸ حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی

1399/05/30 - 12:58 - کد خبر: 25520
علیار دوستی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت ۴۸ حزب و تشکل سیاسی در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، علیار راستگو امروز در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی گسترده‌ترین حوزه استانداری است و وظایف مهم حاکمیتی از قبیل برقراری امنیت، برگزاری انتخابات و تأمین آزادی‌های سیاسی و مدنی در این حوزه انجام می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، ارتباط نزدیک و صادقانه مسئولان با مردم را شرط استمرار امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: مدیران اجرایی وظیفه دارند با ارتباط با رسانه‌ها، حرکت رو به رشد کشور را برای مردم بویژه قشر جوان که آینده کشور به دست آنها ساخته خواهد شد، تبیین کرده و جامعه را نسبت به آینده امیدوار کنند.
راستگو ادامه داد: در سایه هماهنگی و همکاری خوب مجموعه اعضای شورای تأمین استان، آذربایجان شرقی از امن‌ترین استان‌های کشور است و ما امروز از امنیت پایدار برخورداریم که مدیون تلاش‌های دستگاه‌های دخیل در این حوزه و پشتیبانی سایر دستگاه‌های استانی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۴۸ حزب و تشکل سیاسی در استان خبر داد و گفت: در سایه توجه دولت، خانه احزاب استان در سال ۹۷ تشکیل شد و هم‌اکنون ۳۴ حزب و تشکل سیاسی در آن عضو هستند.
راستگو، ارتباط نزدیک و صادقانه مسئولان با مردم را شرط استمرار امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: همه کسانی که به نحوی در این نظام مسئولیت دارند باید در برابر مردم پاسخگو باشند و اگر مردم بدانند که مسئولان برای حل مشکلات تلاش می‌کنند قطعاً همراهی خوبی خواهند داشت.
راستگو با بیان اینکه استانداری با تمام گرایش‌های سیاسی در ارتباط است، گفت: خوشبختانه تشکل‌های سیاسی در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و این یکی از افتخارات دولت است که فضای مناسب برای فعالیت تشکل‌های سیاسی را فراهم کرده است.
وی با اشاره به برگزاری ۵ انتخابات در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، ۶۲ هزار نفر نیرو در سطح استان سازمان‌دهی شد و در ۲۱ شهریور هم مرحله دوم این انتخابات در حوزه میانه برگزار می‌شود.
راستگو به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم کارهای بزرگی انجام شده و طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه این حوزه در استان تهیه شده و در حال اجرا است.
وی از تشکیل قرارگاه‌های تخصصی پدافند سایبری، شیمیایی، زیستی در استان به عنوان مهم‌ترین اقدامات این حوزه نام برد و گفت: در تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌های استان نیز کمیته پدافند غیرعامل تشکیل شده و در حال حاضر همه پروژه‌های استان با پیوست پدافند غیرعامل اجرا می‌شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات دولت در استان در حوزه اجتماعی، گفت: در بخش بهداشت و درمان، تعداد تخت‌های بیمارستانی استان از ۵۰۶۴ تخت در سال ۹۲ به ۶۷۳۰ تخت در حال حاضر رسیده و تعداد تخت‌های مراقبت ویژه نیز از ۵۲۳ تخت به ۸۲۳ تخت افزایش یافته است.
وی افزود: در هفت سال گذشته، ۴۵۰ هزار مترمربع به فضای درمانی استان افزوده شده و تا پایان دولت دوازدهم نیز ۲۰۰ هزار مترمربع فضای درمانی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار