خبر/

شکور اکبرنژاد رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز شد

1399/05/30 - 13:11 - کد خبر: 25513
سیاست‌

نصر: با تعیین هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز، شکور اکبرنژاد رییس کمیسبون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز شد.

به گزارش نصر، در این انتخابات، سعید نیکوخصلت نایب رییس و فرج محمد قلیزاده به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شد.
محمدباقر بهشتی و غلامحسین مسعودی ریحان عضو این کمیسیون هستند.
در ادامه محمدباقر بهشتی با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله شهرداری تبریز گفت: یکی از بارزترین قسمت های اهداف برنامه پنج ساله بخش فرهنگی این برنامه بود که میتوان به عنوان سخت ترین بخش آن را معرفی کرد.
وی اضافه کرد: طی یک ماه آینده این برنامه باید بررسی شود.
بهشتی تصریح کرد: کمیته ای برای بررسی برنامه ها در نظر گرفته شود تا ماحصل این بررسی در کمیسیون تصویب شود.
سعید نیکوخصلت اظهار داشت: برای بررسی دقیق بخش فرهنگی برنامه پنجم توسعه نیازمند تخصیص زمان در کمیسیون هستیم و به پیشنهاد من در آغاز هر جلسه از کمیسیون در هر هفته زمانی را برای بررسی این برنامه اختصاص بدهیم.
فرج محمد قلیزاده نیز ضمن تاکید بر بررسی اصولی این برنامه گفت: بررسی این برنامه توسط تیم کارشناسی متخصص باید صورت گیرد.
وی بیان داشت: برگزاری یک جلسه در منطقه هشت شهرداری تبریز با محوریت موضوع اولویت به آثار ارزشمند تاریخی به منظور بررسی آخرین وضعیت خانه های تاریخی تبریز را پیشنهاد میکنم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت برخی از خانه مناسب نیست و نیاز به مرمت و رسیدگی دارد.
قلیزاده اظهارداشت: موضوع دیگری که مورد توجه است عدم برگزاری جلسات تخصصی در خصوص کتاب است.
وی ادامه داد: کتاب متاسفانه مغفول واقع شده و کار اجرایی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی همچنین با اشاره به موزه داری شهرداری تبریز، گفت: موزه داری شهرداری به نوعی انبارداری است.
قلیزاده تاکید کرد: این نوع از موزه داری مصادف با تخریب مدرن آثار است و تمام آثار خریداری شده توسط شهرداری به سرنوشت مشابه تخریب دچار میشوند.
سعید نیکوخصلت نیز در ادامه گفت: واقعیت است که همه ما در یک کشتی هستیم و همه به یک سمت میرویم و اینطور نیست که ناخدا و ملوانان و مسافران هرکدام به طرف جهت های مختلف نمیروند.
وی تصریح کرد: دیالوگهایی که در بین مسئولان و مردم است این ذهنیت را ایجاد میکند که گویی مسئولان در حاشیه امن و مردم در تلاطم و طوفان قرار گرفته اند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: اما در حقیقت اینطور نیست و بسیاری از مسئولان دغدغه مند هستند.
نیکوخصلت با قرائت گلایه یکی از هنرمندان مجموعه دار از وضعیت معیشت گفت: دغدغه این افراد نیز دغدغه همه ما است.
غلامحسین مسعودی ریحان همچنین گفت: باتوجه به ترکیب کمیسیون انتظارات در خصوص این کمیسیون بالا است و اقدامات این کمیسیون باید در حد انتظارات شهروندان باشد.
وی با اشاره به عدم آموزش شهروندان در خصوص تاریخ و فرهنگ کشور و شهرمان گفت: عدم شناخت از تاریخ شهرمان باعث شده تا بسیاری از افتخارات و اتفاقات شهرمان مغفول باقی بماند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اقدامات باکو در این خصوص تصریح کرد: این کشور برای معرفی طلایه داران تاریخ و فرهنگ خود مجسمه آنها را در کوچه های محل زندگی آنها نصب کرده است و بدین طریق از تاریخ خود حفاظت می کند.
مسعودی ریحان با اشاره به اینکه هویت تبریز در انقلاب مشروطه خلاصه شده است ادامه داد: در تبریز نیز باید محلات افرادیکه در انقلاب مشروطه نقش های اساسی و کلیدی داشتند مشخص شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از موضوعاتی که امروز شورای شهر در آن دچار مشکل شده است، ضعف موجود در مدیریت شهر توسط شهرداری به پای شورای اسلامی شهر تبریز نوشته می شود که این درست نیست.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اعضا شورا برای بهبود شرایط تمام تلاش خود را انجام میدهند و بی تفاوت نیستند گفت: در برخی موارد شورا نمیتواند از لحاظ قانونی اقدامی انجام دهد.
در ادامه استاد جدید الاسلام با اشاره به وضعیت نامساعد مجموعه داری در تبریز گفت: ایجاد برخی شرایط  توسط شهرداری تبریز و حل مشکلات موجود، میتوان به مجموعه داری در تبریز ادامه داد.
وی خواستار اختصاص یکی از خانه های تاریخی برای ایجاد موزه از مجموعه اشیا ارزشمند خود شد.
در ادامه همچنین لایحه شهرداری تبریز در خصوص بنیاد خیریه عربشاهی بررسی شده و تصمیماتی اتخاذ شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار