خبر/

هشدار استاندار آذربایجان شرقی نسبت به اخذ شهریه و کمک اجباری از والدین

1399/05/30 - 10:28 - کد خبر: 25498
جلسه ستاد استانی کرونا، محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، نسبت به اخذ هرگونه شهریه و کمک به مدرسه اجباری از والدین دانش آموزان هشدار داد و افزود: طبق قانون اساسی، تحصیل رایگان، حق تمامی مردم کشور بوده و اجازه بی‌احترامی به این قانون را به هیچ کس نمی‌دهیم.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه کمک به مدارس باید به شکل داوطلبانه باشد ابراز کرد: باید صورت وضعیت هزینه کرد تمامی وجوه دریافتی از والدین دانش آموزان به شکل مستمر، تهیه و در اختیار شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
وی سرمایه گذاری مادی و معنوی در حوزه آموزش را یک ضرورت دانست و بر ضرورت ورود خیرین به این حوزه و تلاش برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و نیازهای فعلی استان، سرمایه گذاری مادی و معنوی هرچه بیشتر در بحث توسعه نظام تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: مدیریت جلسات استانی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر بیان نقاط قوت و قدردانی از مسئولان، راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پروش استان نیز بیان شود.
وی افزود: تحصیل دانش آموزان برخی روستاهای شهرستان چاراویماق در کانکس و عدم دسترسی برخی مدارس استان به آب آشامیدنی از جمله موضوعاتی است که باید به صورت تخصصی مورد بررسی  قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع چنین مشکلاتی انجام شود.
وی، انسداد مبادی بیسوادی در استان را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: نباید هیچ بازمانده از تحصیل در هر یک از شهرستان‌های استان داشته باشیم. 
پورمحمدی همچنین بر آمادگی هرچه بیشتر تمامی دستگاه‌های مسئول برای بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه سال جاری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، باید آمادگی‌های لازم با هر یک از وضعیت های سفید، زرد و قرمز را داشته باشیم.
 به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، توسعه شبکه اینترنتی در استان با توجه به احتمال استفاده بیشتر از آموزش‌های غیرحضوری و دعوت از خیرین برای خرید تجهیزات سخت افزاری به دانش آموزان نیازمند از دیگر تاکید استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.
 انتهای پیام/

پژوهشیار