فرمانده انتظامی مراغه خبر داد:

کشف محموله‌های قاچاق و دستگیری سارقان حرفه‌ای در مراغه

1399/05/30 - 10:01 - کد خبر: 25493
قاچاق

نصر: فرمانده انتظامی مراغه از کشف انواع محموله کالای قاچاق، مواد مخدر و نیز دستگیری سارقان حرفه‌ای و پلمب واحدهای صنفی متخلف در این شهرستان در طول هفته جاری خبرداد.

به گزارش نصر، سرهنگ  رمضان اللهوردیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اتوبوس مذکور تعداد ۴۴۰ چهار چوب عینک، ۳۸۰ عدد قیچی دامداری خارجی و تعداد ۵۶ عدد ادکلن خارجی قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
وی اضافه کرد:  کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را ۶۱ میلیون تومان برآورد کرده اند.

کشف انواع کالای قاچاق در مراغه
فرمانده انتظامی مراغه همچنین از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵۷ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.
اللهوردیان افزود: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی در حین گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شده و آنها را متوقف کردند. ‌
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این ۲ اتوبوس تعداد ۱۶ کارتن مغز گردوی خارجی در مجموع  ۸۰ کیلوگرم، ۱۰۹ قوطی انواع سموم کشاورزی و یک هزار و ۵۹۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۵۷ میلیون تومان کشف و در این رابطه ۲ نفر دستگیر شد.

کشف ۵۰ دستگاه ماینر قاچاق
الهوردیان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در ۲ محل مختلف در کارگاه های حاشیه شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی به همراه ماموران اداره برق پس از هماهنگی های لازم قضایی در ۲ عملیات از کارگاههای شناسایی شده  تعداد ۵۰ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.
وی با بیان اینکه، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است اضافه کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

دستگیری سارقان حرفه ای با ۱۵ فقره سرقت درمراغه
فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری ۵ سارق سابقه دار، با ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی، کابل و تجهیزات مخابراتی خبر داد.
اللهوردیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و کابل و تجهیزات مخابرات، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد:  ماموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، پنج سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.
وی اضافه کرد:  متهمان در بازجویی های فنی بعمل آمده در مجموع به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند.

کشف حدود ۶ کیلوگرم تریاک در مراغه
فرمانده انتظامی مراغه از کشف پنج کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبرداد.
اللهوردیان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی دریک عملیات هوشمندانه با تحقیقات فنی از فعالیت  ۲نفر درزمینه قاچاق مواد مخدر مطلع و موضوع در دستور کارعملیاتی این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با تعقیب و مراقبت، متهمان را در یک عملیات غافلگیرانه در حین حمل مواد مخدر با یک دستگاه خودروی  وانت  پراید شناسایی ودستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی متهمان، این مقدار مواد مخدر از نوع تریاک  که به طرز ماهرانه ای  در داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
وی افزود: در این رابطه دو نفر دستگیر ویک دستگاه خودرو توقیف و باتشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۱۰ واحد صنفی مختلف در  مراغه
فرمانده انتظامی مراغه از پلمب تعداد ۱۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و تخلفات صنفی خبر داد.
اللهوردیان افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس و همچنین برخورد با صنوف مختلف، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد:  در اجرای این طرح طی یک هفته گذشته، تعداد ۱۰ واحد صنفی غیرضرور، به علت عدم رعایت مقررات اعلامی از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی واحد های صنفی و موارد بهداشتی و همچنین نداشتن پروانه کسب با هماهنگی مقام قضایی پلمب و برای تعداد ۶ واحد صنفی دیگر نیز تذکر داده شد.
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار