نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی:

فرزندآوری بدون حمایت از زنان شاغل محقق نمی‌شود

1399/05/30 - 09:58 - کد خبر: 25492
سید علی موسوی

نصر: نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین و اجرای قوانین موثر در ازدیاد جمعیت کشور، گفت: فرزندآوری بدون حمایت از زنان شاغل در دستگاه های اجرایی محقق نمی شود.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر به دنبال افزایش فرزندآوری و تغییر شرایط رشد جمعیتی کشور هستیم، باید حمایت از زنان شاغل در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته و حمایت‌هایی را در بحث حقوق و مرخصی آنان داشته باشیم.
وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و دستگاه‌ها بانوان کارمندی را که باردار می‌شوند، اخراج می‌کنند و این ظلمی آشکار در حق بانوان است.
موسوی ادامه داد: تضمین شغلی و افزایش حقوق و مزایای کارمندان زن باردار در این قانون به خوبی مورد توجه قرار گرفته و حتی برای شرکت‌های بخش خصوصی هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که هنوز به طور کامل اجرا نمی شود.
وی همچنین از تدوین طرح حمایت از زاد و ولد، جمعیت و خانواده در فراکسیون حمایت از مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته در مجلس خبر داد و گفت: این طرح دارای ۳۸ ماده بوده و حمایت از زاد و ولد و مادران شاغل در آن مورد توجه قرار گرفته است.
موسوی یادآوری کرد: در حال حاضر کشورهای پیشرفته و صنعتی به موضوع جمعیت و افزایش فرزندآوری توجه ویژه دارند و نیاز است ما هم برای جلوگیری از پیری جمعیت برای افزایش جمعیت کشورمان تلاش کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار