رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز :

اغلب فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی به راحتی جذب بازار کار می‌شوند

1399/05/29 - 14:40 - کد خبر: 25471
مراکز علمی کاربردی

نصر: رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز با بیان این‌که بالای ۷۲ درصد فارغ التحصیلان این مرکز وارد بازار کار شده‌اند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه نسل سومی و هدف آن تربیت نیروی انسانی ماهر است، فارغ التحصیلان علاوه بر کسب سواد، مهارتی را نیز یاد گرفته و به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش نصر، صمد رضاپوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اهداف تشکیل مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز، اظهار کرد: رسالت اصلی این دانشگاه توسعه علوم کاربردی، مهارت محور کردن دانشجویان و مهارتی کردن استعدادهای ذاتی جوانان است. 
وی افزود: مجوز تاسیس این مرکز در سال 78 توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر شده و تاکنون اقدام به پذیرش دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در گروه‌های صنعت و مدیریت و خدمات اجتماعی کرده است. 
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۱۶۰ دانشجو در این مرکز در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: امسال پنج رشته‌ی جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی اضافه شده است، این رشته‌ها شامل امور بورس، مدیریت اداری و تکنیک‌های فروش در مقطع کاردانی و رشته‌ی مدیریت بورس، روابط عمومی امور رسانه در مقطع کارشناسی در این مرکز تدریس خواهد شد.
وی افزود: دو گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در این مرکز فعالیت می‌کنند به طور کلی برای سال تحصیلی جدید مهرماه ۲۱ رشته در این مرکز وجود دارد که حدود ۱۳ رشته در مقطع کاردانی  و هشت رشته نیز در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. 
رضاپوری با اشاره به قرار گرفتن مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی در بهترین نقطه شهر و دسترسی راحت به امکانات این مرکز، افزود: داشتن فضای آموزشی بالای پنج هزار متر مربع، امضای تفاهم نامه‌هایی با صنایع و شرکت‌ها در جهت گذراندن دروس‌ کارورزی و کاربینی دانشجویان، کارگاه‌های مجهز به کامپیوتر برای رشته فناوری اطلاعات، کلاس‌های مجهز به شبکه اینترنت و هم‌چنین داشتن کتابخانه مجهز به شش هزار جلد کتب تخصصی و مرجع از مزایا و امکانات این مرکز هستند.   
  وی در رابطه با امتیازات پذیرفته شدگان نیز بیان کرد: مبلغ شهریه در این مرکز اندک بوده و قابل تقسیط است و ضمن اعطای وام دانشجویی، مراکز نوآوری و انجمن‌های علمی و کارآفرینی نیز در این مراکز فعالیت دارند. 
  وی با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی در آبان ماه سال 97 مجوزی برای مرکز رشد و نوآوری نیز اخذ کرده است، افزود: مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال بوده و کلیه دانشجویانی که طرح و یا ایده‌ای را دارند، می‌توانند در این مرکز ارائه داده  و به مرکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری استان ارسال شود. 
  وی در رابطه با کارآفرینان برتر این مرکز، بیان کرد: یکی از دانشجویان این مرکز در سال 97 به عنوان کارآفرین برتر کشوری انتخاب شده که در صنعت لوازم خانگی مشغول کار هستند؛ هم‌چنین دو نفر دیگراز دانشجویان مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی نیز عنوان کارآفرین برتر استانی در حوزه مدیریت را کسب کرده‌اند. 
  رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز گفت: انجمن‌های علمی در زمینه استعدادیابی و کاریابی فعال هستند و با مراکزی از استان های دیگر نیز همکاری دارند.  
وی در رابطه با اقدامات مرکز در راستای کارآفرینی، عنوان کرد: کارگروهی با حضور اساتید تشکیل شده که استعدادهای دانشجویان را شناسایی می‌کنند و در این راستا جلسات مکرری با دانشجویان برگزار کرده و استعدادهای برتر را به کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه جامع استان معرفی می‌کنیم؛ هم‌چنین این مرکز، دانشجویان ممتاز خود را نیز جذب می‌کند و حتی می‌توان گفت که اکثر کارکنان سازمان از بین این دانشجویان مشغول به کار هستند. 
وی افزود: تمامی کارکنان این مرکز فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی صنعتی هستند اخیرا با برخی از کارخانه‌ها جهت سپری کردن دروس کارورزی دانشجویان قرار داد منعقد کردیم تا دانشجویان در مراکز صنعتی از نزدیک با محیط کار آشنا شوند.
وی با اشاره به فعالیت و برگزاری کلاس‌ درس آنلاین دانشجویان در شرایط کرونایی، گفت: کلاس‌های ترم جدید از مهرماه نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد و تمامی دانشجویان از سامانه‌ای به راحتی می‌توانند دسترسی داشته باشند، البته دوره‌های عملی را با کسب مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا در استان و با تقسیم دانشجویان به گروه‌های پنج نفره و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم‌کرد.
رضاپوری در رابطه با اقدامات این مرکز در راستای اشتغال زایی و مهارت افزایی، تشریح کرد: در حال حاضر دفتر نوآوری و کارآفرینی این مرکز فعال است، سه نفر از اساتید مجرب این مرکز در کارگروه کارآفرینی عضو هستند هر ماه جلسه‌ای با اساتید برگزار می‌شود و براساس آن ایده‌های دانشجویان غربالگری و برخی نیز در بازار کار قابل اجراست.
وی بحث مهارت آموزی را از فعالیت‌های مهم این مرکز برشمرد و گفت: ۹۲ مدرس فعال، صاحب کار و خبره در این مرکز وجود دارد که ۸۵ نفر از آن‌ها علاوه بر این‌که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده صاحب کار هستند برهمین اساس نوع تدریس در این مرکز ترکیب عمل با علم است و اساتید تجربیات عملی خود را همراه علم به دانشجویان انتقال می‌دهند.
براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از 11 شهریور شروع  خواهد شد، علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار