مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی؛

هر رسانه در روزهای کرونایی یک حسینیه است

1399/05/29 - 14:09 - کد خبر: 25463
عزاداری حسینی

نصر: مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید شهیدان و آزادگان جهان و یاران باوفای ایشان قرار داریم، گفت: محدودیت‌های بهداشتی در برپایی مراسم‌های و آیین‌های عزاداری، وظیفه رسانه‌ها در محرم امسال سنگین‌تر کرده است.

به گزارش نصر، رامین نظامی خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پاسداشت قیام عظیم کربلا و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل شدنی نیست چرا که این عشق و ایمان در جان دلدادگان فرهنگ عاشورا خانه دارد.
وی ادامه داد: آحاد شیعیان ضمن توجه حداکثری به دستورالعمل های بهداشتی طبق توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مراجع عظام تقلید و علمای اعلام، اقامه عزا را تعطیل نمی کنند و بخش مهمی از این امر معطوف به رسانه های جمعی و اجتماعی است.
نظامی خواه افزود: نهضت عاشورا والاترین پیام آزادگی در تاریخ بشری است و آیین های پرشور عزاداری، بهترین رسانه برای نشر و زنده نگهداشتن این پیام شعورآفرین و انسان ساز بوده اند و هستند. رسالتی زینبی برای رسوا کردن طاغوت و دفاع از مظلومان و مستضعفان است.
وی اظهار داشت: با عشقی که در همکارانمان در تمام رسانه های مکتوب، برخط، دیداری و شنیداری استان نسبت به ارزشهای دینی بویژه ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) سراغ داریم؛ اطمینان داریم در این ایام هر رسانه یک حسینیه خواهد بود.
مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی،  از فعالان رسانه ای استان خواست با افزودن نمادهای ایام عزاداری اباعبدالله(ع) به نشان واره(لوگو) رسانه ها به استقبال دهه اول محرم بروند و فعالان فضای مجازی از نشر محتواهای عاشورایی در صفحات خود دریغ نکنند. وی همچنین از فضاسازی محیطی دفاتر رسانه های تبریز با نصب پرچم بر سر درها و سیاهپوش شدن دیوارها خبر داد.
وی گفت: اهالی رسانه استان پرشور و شعورتر از سالهای گذشته رسالت خود برای ارتقای معرفت حسینی در آحاد مخاطبان را با تولید و انتشار محتوای خبری و تبیینی در قالب سوگواره #یاتماز_حسینین_پرچمی شامل سه محور اصلی فضاسازی محیطی، آیین های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نذورات و احسان در قالب کمک مومنانه ایفا خواهند کرد.
نظامی خواه، برخی شیطنت ها برای شبهه افکنی و بازنمایی وارونه از واقعیت ها را یادآور شده و بیان داشت: ما اهالی رسانه با ثبت جلوه های زیبای عاشقی آحاد عزاداران حسینی و کشیدن این عشق توام با عقلانیت و معنویت به رخ جهانیان، خط تحریف را میشکنیم. اگر بتوانیم جلوه های بیشمار زیبایی در فرهنگ حسینی را به نمایش بگذاریم، تلاشهای مغرضانه برای غلبه دادن حواشی شکست خواهد خورد.
انتهای پیام/

پژوهشیار