معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

ویژه برنامه « تکیه محرم» به صورت مجازی در تبریز اجرا می‌شود

1399/05/29 - 12:21 - کد خبر: 25455
عزاداری

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ویژه برنامه « تکیه محرم» در ایام سوگواری ماه محرم با هدف احیای روضه‌های خانگی در راستای احیای مکتب حسینی و با استفاده از فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت توجه به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: در این راستا معاونت فرهنگی شهرداری تبریز از فضای مجازی برای رساندن پیام عاشورا در ایام کرونا استفاده می کند.
وی یادآوری کرد: ویژه برنامه تکیه محرم، در شب های محرم و صفر با هدف بهره گیری از منابر مذهبی روحانیون، وعاظ و مداحان حسینی به صورت زنده از شبکه های اجتماعی پخش می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اعتلای فرهنگ حسینی و ایجاد نگرش صحیح در مخاطبان فضای مجازی درباره زندگی، امامت، قیام علیه ظلم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) را از اهداف اجرای این ویژه نامه اعلام کرد و گفت: این ویژه برنامه با مشارکت شهرداری منطقه یک  و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و گروه فرهنگی مذهبی آئینه برگزار می شود.
حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه پرچم و بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید همواره در اهتزار باشد، ادامه داد: در ایام محرم امسال نیز این معاونت با رویکردی نوین و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در بستر فضای مجازی به سراغ شهروندان خواهد رفت.
وی اجرای مسابقه های مجازی کتابخوانی «حماسه حسینی»، قرائت روزانه زیارت عاشورا در مراکز فرهنگی و پخش زنده مراسم سوگواری بصورت مجازی از صفحات اینستاگرامی، برگزاری گفتمان های دینی با عنوان تفسیر عاشورا، معرفی و خوانش کتاب با موضوع امام حسین (ع) و واقعه عاشورا و برگزاری پویش «سلام بر حسین» در راستای کمک به نیازمندان را از برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری تبربز اعلام کرد.
حجت الاسلام حمیدی، افزود: در این ایام آیین های پرده خوانی و تعزیه با عنوان مرثیه آفتاب، اجرای تئاتر جلوه سوگ توسط هنرجویان مراکز فرهنگی دوره های بازیگری و برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات مذهبی با عنوان مسیر سرخ در کتابخانه های شهرداری تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار