روحانی در جلسه هیئت دولت؛

محرم امسال مثل همه سال‌ها عشق مان را به اهل بیت نشان می دهیم

1399/05/29 - 11:08 - کد خبر: 25443
حسن روحانی

نصر: رئیس‌جمهور گفت: ما امسال در محرم مثل همه سال‌ها عشق مان را باید به اهل بیت نشان دهیم، البته شکل عزاداری ممکن است تغییر کند و اجتماعات را باید در حد مجاز انجام دهیم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه محرم برای ما یک مدرسه گسترده و بزرگ در سطح جامعه و دنیای اسلام و تشیع و در سطح مناطق بزرگی از جهان است که همه از این مدرسه بزرگ درس آموزی می‌کنند.
روحانی گفت: امام حسین (ع) از آغاز حرکت خود به همه نشان داد که چه راهی انتخاب کرده است. آن شبی که فردا صبح آن عازم کربلا و عراق بود، فرمود هرکس که آماده است تا جانش را فدا کند و هرکس که مشتاق لقاء پروردگار است، می‌تواند فردا همراه ما حرکت کند.
وی افزود: امروز هم پیام کاروان حسینی به همه ما و نسل جوان ما همین است، هرکس آماده فداکاری است کاروان در حرکت است و مقصد آن روشن است. در همین کاروان، مسیر و راه وقتی خبرهایی به امام حسین (ع) رسید که برای برخی دلسردکننده بود آن خطبه معروف را ایراد کرد که در این دنیا خیلی‌ها هستند بنده قدرت، مقام و ثروت هستند و وقتی روز امتحان می‌رسد تعداد دینداران کاهش پیدا می‌کند.
رئیس‌جمهور گفت: امام حسین (ع) به ما می‌گوید خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید. هر ملتی و امتی روزهای سختی پیش رو دارد و در آن روزهای سخت است که جوهره انسان‌ها مشخص می‌شود
روحانی تاکید کرد: ما امسال در محرم مثل همه سال‌ها عشق مان را باید به اهل بیت نشان دهیم. البته شکل عزاداری ممکن است تغییر کند و اجتماعات را باید در حد مجاز انجام دهیم و دستورالعمل‌ها را باید مراعات کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار