معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رسانه‌ها نقش تبیینی و اقناعی خود را برای مراسم محرم در شرایط کرونا ایفا کنند

1399/05/29 - 11:30 - کد خبر: 25442
محمد خدادی شامگاه

نصر: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایط کنونی لازم است رسانه‌ها نقش تبیینی و اقناعی خود را برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در وضعیت کرونا ایفا کنند.

به گزارش نصر، محمد خدادی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان که به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه همه روزها متعلق به خبرنگاران و اصحاب رسانه است، افزود: خبرنگاران سربازان گمنام عرصه اطلاع رسانی هستند، افرادیکه برای دیده شدن دیگران تلاش می کنند ولی خودشان دیده نمی شوند.
وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات و اطلاعات است، اظهار داشت: به میزانی که اطلاعات مبتنی بر صحت باید باشد، منجر به شراکت، هم افزایی، همدلی و مانع آسیب ها و فرصت برای توسعه در جامعه نیز می شود.
خدادی با بیان اینکه اصحاب رسانه کشور، سال گذشته سال سختی را سپری کردند، اظهار داشت: اصحاب رسانه توانستند در عرصه های مختلف حضور موثری داشته باشند که بخشی از این حضور و تلاش در عرصه مقابله با کرونا بود و تلاش کردند نگاه مردم به موضوع مبتنی بر واقعیت باشد و ارتباط نزدیکی بین تقاضای بخش بهداشت و درمان و تک تک آحاد مردم فراهم شود.
وی یادآورشد: در این ایام که همچنان در فضای پیچیده و غافل گیرکننده کرونا هستیم، همه تلاش باید بر افزایش هم افزایی، همدلی و همکاری باشد چون مقابله با کرونا، راهی غیر از این ندارد که از یک سو همه بخش به کمک حوزه بهداشت و درمان بیاییند و از سویی دیگر هر فردی نیز نقش خود را در پیشگیری از کرونا ایفا کند.
خدادی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم، امسال سال متفاوتی در برگزاری آیین های عزاداری خواهیم داشت و لازم است همه دستورالعمل های بخش بهداشت و درمان که مبتنی بر علم و دانش است، برای حفاظت از جان انسان ها را در عین شور حسینی که حال را خوب می کند متناسب با هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برخی در صدد ایجاد تقابل بین سلامت افراد و برگزاری آیین های عزاداری هستند، اظهار داشت: تلاش ما بر برگزاری مراسم این ایام با روش و مدل هایی که می تواند ابتکارات جدیدی را به همراه داشته باشد، است.  
خدادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه رسانه نیازمند افزایش مهارت هستیم، گفت: کارکرد رسانه ها باید از فضای کمی به سمت کیفی حرکت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم، گفت: زنجان جزو استان هایی است که با وجود مشکلات و مسائل ناشی از شیوع کرونا، توانست جشنواره مطبوعات را در سال جاری نیز با موفقیت برگزار کند.
فاطمه کرباسی افزود: اصحاب رسانه طی ۶ ماه گذشته در شرایط شیوع کرونا توانستند به نحو احسن در کنار کادر بهداشت و درمان باشند و تمام و اطلاعات و آگاهی های لازم را به اطلاع شهروندان برسانند.  
یوسف ناصر، دبیر ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان نیز با بیان اینکه تعداد ۲۹۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: از این تعداد ۲۶۳ اثر در بخش اصلی و ۳۱ اثر در بخش جنبی و موضوعی جشنواره بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار