فرماندار اردبیل؛

عزاداری ماه محرم در اردبیل در فضای باز انجام می‌شود

1399/05/29 - 10:20 - کد خبر: 25435
مسعود امامی یگانه

نصر: فرماندار اردبیل گفت: عزاداری‌های ماه محرم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کمترین زمان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، مسعود امامی یگانه  روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری ماه محرم افزود: امسال برگزاری مراسم عزاداری محرم در اردبیل با سال‌های گذشته متفاوت بوده و این مراسم  طبق پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در فضاهای باز و با زمان محدود امکان پذیراست.
وی بیان کرد: مراسم عزاداری ماه محرم با رویکرد جدیدی که ستاد کرونا اتخاذ کرده در محوطه باز، حیاط مدارس و یا اماکن  ورزشی روباز با زمان مشخص برگزار خواهد شد و همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند.
امامی یگانه اظهار کرد:  در راستای حفظ سلامت مردم برگزاری عزاداری ماه محرم نیازمند همراهی مردم و هیات‌های مذهبی و دست اندرکاران این امر هست تا مراسم امسال باشکوهتر برگزار شود.
فرماندار اردبیل از فضاسازی میادین و معابر شهری و روستایی توسط شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت ماه محرم خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به فضاسازی محیط اداری با محوریت ماه محرم اقدام می‌کنند.
وی اضافه کرد: متولیان نظارتی از مرکز بهداشت و هیات‌های مذهبی با کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج، سپاه ناحیه و با استفاده از ظرفیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد بعنوان ناظر بهداشتی نظارت مستمر بر نحوه‌ اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در برگزاری عزاداری ماه محرم در اردبیل خواهند داشت.
بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم اکنون ۲۷۸ مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۱ نفر از آنها در بیمار بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار