خبر/

رقابت بیش از ۶۸ هزار داوطلب در آزمون سراسری ۹۹ در آذربایجان‌شرقی

1399/05/28 - 15:58 - کد خبر: 25412
آزمون دکتری

نصر: کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ با رقابت 68 هزار و 914 داوطلب در آذربایجان‌شرقی در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه همزمان در سراسر کشورمان در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، کنکور امسال با حضور 68 هزار و 914 داوطلب در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و این آزمون در تبریز با حضور 32 هزار و 890 نفر در 6 حوزه امتحانی شهرستان تبریز برگزار می‌شود.
آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در دانشگاه تبریز نیز با رقابت هشت هزار و 984 داوطلب در پنج گروه آموزشی در چهار روز متوالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.  
این آزمون در سال‌جاری در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی، زبان‌های خارجی و علوم انسانی در 29 حوزه امتحانی در 19 شهرستان استان آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
همین گزارش حاکی است؛ پنجاه و هفتمین آزمون سراسری با حضور یک‌میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در ۳ هزار و ۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۸ درصد را خانم‌ها و ۴۲ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که نتایج اولیه آزمون سراسری هفته اول مهرماه منتشر می‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان، هفته اول آبان‌ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.
آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار