رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

پی‌جویی اکتشاف معادن آذربایجان‌شرقی با هماهنگی دستگاه‌های متولی بلامانع است

1399/05/28 - 15:17 - کد خبر: 25407
حبیب امین زاده

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: پی‌جویی اکتشاف معادن با هماهنگی سازمان صمت و منابع طبیعی بلامانع است.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده روز سه شنبه در جلسه تعامل و رفع موانع معدن کاران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال جاری به عنوان سال توسعه معادن و صنایع معدنی نامگذاری شده است، افزود: تسهیل امور و رفع مشکلات بهره برداران معادن استان در سال جهش تولید در اولویت برنامه های سازمان بوده و در جلسات تعامل با توجه به قوانین جاری، تصمیمات خوبی به نفع سرمایه گذاری در اکتشافات معدنی اتخاذ می شود و از طریق تعامل و هم افزایی با دستگاه های متولی برای رفع مشکلات معدن کاران حرکت کنیم.
وی با اشاره به افزایش اکتشافات معدنی و شناسایی پهنه های جدید در سال جاری، افزود: رعایت تمام دستورالعمل های قانونی و ضوابط زیست محیطی و منابع طبیعی لازمه سرمایه گذاری برای اکتشاف معادن بوده و به شرط عدم تخریب محیط زیست استان شناسایی ها آغاز شده است.
امین زاده با بیان اینکه تسهیل فرایند شناسایی و مطالعه پهنه های معدنی ضرورت دارد، اظهار کرد: شرایط برای رفع مشکلات معدن کاران در جلسات تعاملی به صورت هفتگی با بررسی های دقیق و کارشناسی فراهم است و پی گیر اثربخشی مصوبات خواهیم بود.
وی بازگشت واحدهای معدنی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت را یکی از اولویت های مهم سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: با فعال شدن دبیرخانه و هم افزایی بیشتر مدافع و حافظ معدن و معدن کاران خواهیم بود.
وی شناخت کامل از مشکلات و موانع توسعه معدنی را بسیار راه گشا در مسیر توسعه معادن و صنایع معدنی دانست و بر ضرورت ارزیابی خروجی جلسات تعاملی و اثربخشی مصوبات تأکید کرد.
مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت بررسی دقیق نتایج حاصل از جلسات تعامل با معدن کاران، گفت : سال معدنی برای رونق تولید و افزایش اشتغال بوده بر این اساس حمایت واقعی از معدن کاران با حفظ منابع طبیعی حرکت می کنیم.
مهردادی افزود: خروجی جلسات تعاملی باید منجر به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و رونق تولید شود.
در جلسه تعامل با معدن کاران که با حضور مدیران اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد جمعی از واحدهای معدنی به بیان مشکلات و مسائل پیرامون پهنه های معدنی خود پرداختند و در ادامه با بررسی های کارشناسی و بحث و گفتگوهای تخصصی، تمهیدات لازم برای رفع موانع تولید و تداوم فعالیت واحدهای معدنی استان پیش بینی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار