رییس هیات قایقرانی استان زنجان؛

قایقرانی آب‌های خروشان در زنجان راه اندازی می‌شود

1399/05/28 - 11:15 - کد خبر: 25379
قایقرانی

نصر: رییس هیات قایقرانی استان زنجان گفت: با وجود بستر و زمینه مناسب برای فعالیت رشته ورزشی قایقرانی آب های خروشان در زنجان این رشته ورزشی راه اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، غفور حمیدی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: وجود رودخانه قزل اوزن در مسیر شهرستان ماهنشان و نزدیکی سد سفید رود گیلان و اعلام آمادگی علاقه مندان به قایقرانی آب های خروشان، بستر مهمی برای راه اندازی این رشته ورزشی در زنجان است و هیات نیز برای آن برنامه ریزی می کند.
وی با تاکید براینکه هیات قایقرانی برای راه اندازی این رشته ورزشی، مصمم است، اظهار داشت: تاکنون هشت نفر از مردان برای فعالیت در قایقرانی آب های خروشان زنجان، اعلام آمادگی کرده اند و در صورت راه اندازی، از لحاظ وجود رودخانه شیب دار و موج دار، مشکلی برای انجام تمرین‌های ورزشکاران علاقه‌مند، نخواهیم داشت.
حمیدی تصریح کرد: قایقرانی آب های خروشان یکی از جذاب ترین و مهیج ترین رشته های ورزش آبی در جهان است که به برکت جاری شدن رودخانه قزل اوزن، می توان این رشته ورزشی را نیز در استان زنجان راه اندازی کرد.
رییس هیات قایقرانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر سه رشته قایقرانی (روئینگ، کانوپولو و کایاک) در این استان فعال است و بیشتر رشته های روئینگ و کانوپولو از استقبال خوب و بالا برخوردار هستند و رشته کایاک نیز طرفداران و علاقه مندان خاص به خود را دارد.
حمیدی افزود: هرچند شیوع ویروس کرونا در آموزش و تمرین های ورزش قایقرانی نیز تاثیر گذاشته است اما با این وجود قایقرانان علاقه مند برای حفظ آمادگی و فراگیری آموزش با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، در ۲ سد خاکی حسن ابدال و گاوازنگ زنجان، تمرین کرده و یا آموزش می بینند.  
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ تن از قایقرانان این استان به اسامی بهمین نصیری و امید احمدی در تهران تمرین‌های خود را انجام می دهند اما مابقی قایقرانان به فعالیت خود در زنجان ادامه می دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار