معاون رئیس جمهوری؛

پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت تکمیل می‌شود

1399/05/28 - 10:52 - کد خبر: 25377
اردبیل

نصر: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ‌گفت: پروژه‌های نیمه تمام کشور در اولویت اجرا قرار گرفته و تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

به گزارش نصر، محمدباقر نوبخت ‌روز دوشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان اردبیل به خبرنگاران افزود: دولت توجه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی و تولیدی داشته و تلاش می‌شود در سال جهش تولید، با بهره‌برداری تعداد قابل توجهی از آنها شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی مطلوب در کشور باشیم.
وی با بیان اینکه ۵۲ پروژه نیمه‌تمام تولیدی در استان اردبیل در دست تکمیل است، افزود: با تکمیل این پروژه ها تا پایان سال   ۱۱ هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود.
به گفته وی،  ۱۲ طرح عمرانی نیز با ۱۰ میلیارد ریال در این استان تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری هدف از سفر به استان اردبیل را حل مشکلات پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های تولیدی و عمرانی استان  سرمایه‌گذاری می‌شود.
نوبخت با اشاره به بازدید خود از طرح راه آهن اردبیل - میانه گفت: این پروژه  با سرعت مناسب در حال پیشرفت است و با توجه به تامین اعتبار لازم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: تداوم راه اهن اردبیل تا پارس آباد و اتصال ان به خط ریلی جمهوری آذربایجان برای ایجاد کریدور شمال به جنوب در دستور کار قرار دارد و این مهم در لایحه‌ای که  طی  دو ماه آتی به مجلس ارائه می‌شود،گنجانده خواهد شد.


مناسبترین روابط منطقه‌ای را با جمهوری آذربایجان داریم 
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه روابط صمیمانه و گسترده با همسایگان دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در این راستا بهترین و مناسبترین روابط منطقه ای را با جمهوری آذربایجان داریم .
وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات و اجرای پروژه های مشترک جزو تعهدات دولت بوده و با این اقدامات روابط دو کشور همسایه همچنان رو به توسعه خواهد بود.


 پیگیر رفع مشکلات خبرنگاران هستیم 
نوبخت همچنین در پاسخ سوالی درباره اقدامات دولت برای رفع مشکلات خبرنگاران بیان کرد: در حال جمع‌بندی نهایی برای حل مشکلات خبرنگاران هستیم و دولت یکی از عوامل توسعه‌ای را استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران می‌داند.
معاون رییس جمهوری روز دوشنبه  برای یک سفر یک روزه به استان  وارد اردبیل اردبیل شد.
محمد باقر نوبخت در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی و تولیدی استان از جمله راه آهن اردبیل  بازدید کرده و عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی برای محرومان با حضور وی در استان آغاز شد.
همچنین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با حضور نو بخت و نمایندگان و مسوولان استانی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار