استاندار زنجان؛

۹ هزار میلیارد ریال از منابع بانک صادرات به پروژه‌های سرمایه‌گذاری زنجان تخصیص می‌یابد

1399/05/28 - 10:44 - کد خبر: 25374
فتح الله حقیقی

نصر: استاندار زنجان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تامین مالی پروژه‌های منتخب سرمایه‌گذاری استان با رقمی بالغ بر ٩ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک صادرات ایران و به تشخیص استانداری زنجان انجام خواهد شد.

به گزارش نصر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در دیدار با حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با قدردانی از توجه ویژه بانک صادرات ایران به استان زنجان، به ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های  استان پرداخت و افزود: به یقین در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به طرح‌ها و پروژه‌ها، باید چند اصل مهم از جمله ایجاد ارزش افزوده، قابلیت رقابت‌پذیری تولیدات در استان و کشور و بازگشت سرمایه بدون ریسک مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه استان زنجان تمامی این ویژگی‌ها را دارد.
استاندار زنجان همچنین به بیش از ١٢ هزار شغل ایجاد شده در سال ٩٨ در  استان اشاره کرد و یادآورشد: کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اغلب در بخش خدمات استان بوده، این در حالی است که در بخش‌های تولیدی همچنان شغل ایجاد شده است.
حقیقی تاکید کرد: استان زنجان بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در سال ٩٨ را در کل کشور به خود اختصاص داده است.
وی همچنین از برنامه‌های دولت برای توسعه راه‌آهن، افزایش ظرفیت حمل و نقل باری در محورهای استان و قابلیت‌های کشاورزی استان گزارشی ارائه کرد.
استاندار زنجان در خصوص تامین مالی پروژه های منتخب سرمایه گذاری استان از سوی بانک صادرات ایران گفت: دوران تامین مالی این تسهیلات برای طرح‌های ثابت شامل ١٢ ماه دوره ساخت (مشارکت) و ۶٠ ماه دوره بازپرداخت به صورت اقساط ماهیانه (حداکثر ٧٢ ماه) است.
وی یادآورشد: برای طرح‌های سرمایه ‌در گردش به صورت تسهیلات ١٢ ماهه و با اقساط متوالی مطابق نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار