استاندار اردبیل؛

۹۳ درصد از عملیات پایاب سد خداآفرین اجرا شد

1399/05/28 - 10:38 - کد خبر: 25370
سد

نصر: استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پروژه پایاب سد خداآفرین که در دولت یازدهم آغاز شده از ۱۸ درصد به ۹۳ درصد در حال حاضر رسیده است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان برگزار شد، تصریح کرد: اجرای این پروژه به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم حدود ۱۶ هزار نفر منجر می‌شود.
وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه میزان محصولات کشاورزی در استان اردبیل ۶۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
استاندار اردبیل اظهارداشت: تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام گرفته است.
بهنامجو گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته برای بهره‌برداری از این پروژه به حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای اجرای پروژه‌های مهم سدسازی و آبرسانی در استان  اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مقدمات جذب اعتبارات لازم برای سد گیوی ،  آبرسانی به مشگین‌شهر و سد تازه‌کند گرمی انجام گرفته است.
رییس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای اجرای پایاب سد گیوی ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ تصویب شده که از هفته‌های آتی واریز آن آغاز می‌شود.
بهنامجو اظهار کرد: برغم مشکلاتی که کشور با آن مواجه است، اختصاص این میزان اختصاص اعتبار برای یک پروژه عقب‌مانده شهرستانی در دولت کم‌نظیر است.
وی ادامه داد: در مشگین‌شهر نیز ۱۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای آبرسانی روستایی تا یک‌ماه آینده پرداخت می‌شود.
او با اشاره به اجرای سد تازه‌کند گرمی که در سال گذشته انجام شده است، افزود: برای اجرای خط انتقال  این سد اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف از جمله بنیاد علوی و بانک رفاه به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان تامین شده که در هفته‌های آینده به جریان می‌افتد.
در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطالبات حوزه‌های انتخابیه خود را بیان کرده و خواستار اختصاص بودجه و اجرایی شدن آن شدند.
انتهای پیام/

پژوهشیار