مدیر توزیع برق مراغه:

۴۸۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مراغه کشف و ضبط شد

1399/05/27 - 16:16 - کد خبر: 25347
ارز دیجیتال

نصر: مدیر توزیع برق مراغه گفت: درحال حاضر ۲۵ هزار دستگاه ماینر دربخش صنعتی و تولیدی این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۸۰ دستگاه با تلاش کارشناسان این اداره کشف و توقیف شد.

به گزارش نصر، از مراغه ، محمدعلی معتمدی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به کشف و توقیف دستگاه‌های ماینر در این شهرستان، اظهار داشت: باتلاش شبانه روزی همکاران توزیع برق شهرستان و همراهی نیروی انتظامی 480 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان کشف و توقیف شد.
وی افزود: شهرستان مراغه بر اساس پایش‌های انجام شده توسط شرکت توزیع برق استان به عنوان پایتخت ماینر در کشور اعلام شده و ضروری است در راستای جلوگیری از خسارت به شبکه توزیع برق شهرستان اقداماتی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی انجام شود.
معتمدی در ادامه با اشاره به فعالیت ماینرها در مراکز تولیدی و صنعتی این شهرستان،گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافت شده از منابع آگاه درحال حاضر در این شهرستان بیش از 25 هزار دستگاه ماینر در واحدهای تولیدی،صنعتی، سردخانه‌ها و باغ‌های مراغه نصب و فعالیت می‌کنند.
رئیس توزیع برق مراغه در ادامه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به شبکه برق این شهرستان،گفت: استفاده از ماینرها که مصرف برق بالایی دارد به شبکه برق و سیستم برق شهروندان خسارتی را وارد می کند که باید برای جلوگیری از بروز حوادث دیگر اقداماتی در این راستا انجام شود.
معتمدی اظهارکرد: از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده دستگاه های ماینر آن را به مدیریت شبکه برق شهرستان گزارش دهند.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی واحدهای تولیدی، صنعتی و خانه باغ های کشاورزی بجای تولیدات صنعتی و کشاورزی با برق قیمت دولتی ارز دیجیتال تولید می‌کنند.
معتمدی در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده تولید برق ،اظهار کرد: تولید هر بیت کوین از طریق ماینرها حدود 150 میلیون تومان در سال به شبکه برق خسارت وارد می‌کند و اگر این موضوع ادامه داشته باشد خسارت های زیادی به شبکه توزیع برق وارد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار