معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

بار ترافیکی بیش از 125 هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز

1399/05/27 - 12:56 - کد خبر: 25320
اتوبان کسایی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بار ترافیکی روزانه بیش از 125 هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز، گفت: تردد این حجم از خودرو در این مسیر وحشت‌آفرین است.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان، در این خصوص افزود: با توجه به تصادفات متعدد در این اتوبان، انتظار داریم با همکاری نهادهایی همچون شهرداری تبریز، یک بار برای همیشه، تصمیم مناسبی برای کاهش تصادفات این مسیر اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش را اصلی‌ترین عوامل کاهش سوانح جاده ای برشمرد و بر افزایش توجه به این موضوع از سوی دستگاه های مسئول و رسانه ها شد.

وی با اشاره به عوامل اصلی تصادفات و سوانح رانندگی، اظهار داشت: رفتارهای منجر به سوانح رانندگی باید به صورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.

رحمتی، نسبت به افزایش تصادفات درون شهری، ابراز نگرانی کرد و گفت: عوامل این موضوع نیز باید شناسایی شده و موضوعاتی همچون مدیریت شهرسازی و معماری، نوع تراکم جمعیت و افزایش سفرهای درون شهری را با نگرش علمی‌تر و دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی همچنین با انتقاد از حضور خطرناک و بی احتیاط خودروهای میوه فروشی در حاشیه برخی محورهای مواصلاتی استان، گفت: توقف‌های بدون دلیل و کسب و کارهای کنار جاده‌ها، میزان ایمنی در این محورهای مواصلاتی را کاهش داده و باعث افزایش احتمال خطر در این مسیرها می‌شود.

وی در ادامه بر یکپارچه کردن ورودی به خیابان‌های اصلی تاکید کرد و گفت: این موضوع در محور تبریز- آذرشهر و تبریز-صوفیان بیش از پیش احساس می‌شود که با نصب گاردریل و نیوجرسی می‌توان میزان تصادفات جاده‌ای را به کم‌ترین میزان ممکن کاهش داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه  با اشاره به این‌که ترددهای درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است، اظهار کرد: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد.

اورجعلی علیزاده افزود: آزادراه تبریز-سهند شش خطه و اتوبان شهید کسایی پنج خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و نحوه استفاده بهره‌برداران معادن از جاده‌ها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهره‌برداری بررسی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار