مدیرعامل عمران شهر جدید سهند و مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی؛

اتوبان تبریز-سهند کی زیر بار ترافیکی می‌رود؟

1399/05/26 - 17:09 - کد خبر: 25282
آزادراه تبریز سهند

نصر: مدیرعامل عمران شهر جدید سهند و مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی در مورد آخرین وضعیت اتوبان تبریز-سهند توضیح دادند.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، با اشاره به اینکه ترددهای درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است اظهار داشت: در این اتوبان روزانه 125 هزار تردد وجود دارد.
وی با انتقاد از اینکه اغلب خروجی های اتوبان شهید کسایی به مناطق تبریز، مسیل است که ممکن است مشکلاتی را در آینده بوجود آورد، گفت: فقط خروجی شهرک شهید یاغچیان و دیزل آباد به صورت اصولی است و باید بقیه موارد اصلاح شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی، اتصال آزادراه تبریز-سهند به خروجی لاله در اتوبان شهید کسایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تقاطع اصولی این نقطه با سرعت ایجاد شود تا در زمان بهره برداری گره ترافیکی نداشته باشیم.
علیزاده خاطر نشان کرد: آزاد راه تبریز-سهند 6 خطه و اتوبان شهید کسایی 5 خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.
وی با تاکید بر اینکه با تردد 125 هزار خودرو در شبانه روز اولویت‌دار تر از کسایی در استان نداریم، افزود: با تقسیم کار بین شهرداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفت تا کارها برای ایمن سازی کسایی سرعت بیشتری بگیرد اما نیازمند جابجایی درختان وسط اتوبان هستیم و باید با رعایت اصول لازم، این درختان به محل دیگری منتقل شود تا کارها پیگیری شود.
سید عباس مصطفوی، مدیرعامل عمران شهر جدید سهند، هم در این جلسه از روند نهایی تکمیل اتوبان تبریز-سهند خبر داد و افزود: با تاکید استاندار آذربایجان شرقی، تا پایان شهریور تردد در این مسیر آغاز می‌شود و نواقص باقیمانده به تدریج توسط سرمایه‌گذار تکمیل و تحویل خواهد شد.
در این جلسه در مورد خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، وضعیت تصادفات جاده‌ای و نحوه استفاده بهره‌برداران معادن از جاده‌ها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهره‌برداری بررسی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار