استاندار آذربایجان شرقی:

پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمام مسئولان است

1399/05/26 - 15:30 - کد خبر: 25269
استاندار آذربایجان شرقی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمام مسئولان است، گفت: به کوری چشم دشمنان انقلاب جمهوری اسلامی توفنده‌تر از قبل حرکت خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در دیدار صمیمی با آزادگان شاغل و بازنشسته استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری‌های تابعه، اظهار داشت: قدردان تمام عزیزانی هستیم که استقلال، امنیت و آرامش امروز کشور مدیون زحمات و ایثارگری آنهاست.
وی با بیان اینکه آزادگی و وارستگی بزرگترین افتخاری است که نصیب هر فرد می‌شود، افزود: ایثارگران و آزادگان با خدا معامله کرده‌اند و نیازی به قدردانی ما ندارند؛ اما این وظیفه ماست که از این عزیزان که با جان خود به کشور خدمت کرده‌اند قدرشناسی کنیم.
پورمحمدی با بیان اینکه درد و رنج جانبازان و آزادگان قابل درک نیست، افزود: بسیاری از مردم ما در این ایام کرونا که مجبور به ماندن در خانه بودند، گوشه‌ای از رنج اسارت و جانبازی این عزیزان را به چشم دیدند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: امروز اگر بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، استکبار جهانی با همه توان خود نتوانسته صدمه جبران‌ناپذیری به جمهوری اسلامی وارد کند، به خاطر درسی است که ملت ما از دفاع مقدس فراگرفته است.
وی افزود: هدف دشمنان این بود که این نظام پا نگیرد، اما به برکت لطف الهی، خون شهدا و ایثارگری رزمندگان، امروز به این نقطه رسیده و به کوری چشم دشمنان، توفنده‌تر از قبل به حرکت خود در مسیر رشد و تعالی ادامه می‌دهد.
پورمحمدی با تأکید بر اینکه همه وظیفه داریم از فرهنگ ایثار و مقاومت پاسداری کنیم، افزود: بهترین افرادی که می‌توانند در این راستا مؤثر باشند خود آزادگان و ایثارگران هستند، چرا که آنها سمبل پایمردی و مقاومت بوده و سخن گفتن از مقاومت و ایستادگی از سوی آنان راحت‌تر پذیرفته می‌شود.
وی افزود: ما مسئولان از لحاظ قانونی و اخلاقی وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم، اما مسئولیت شما آزادگان، سنگین‌تر و در عین حال مؤثرتر است.
مردم ایران در ۲۶ مرداد شاد شدند
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری آذربایجان شرقی هم در این دیدار، ۲۶ مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: در این روز نه تنها خانواده‌های آزادگان، بلکه همه ملت ایران شاد شدند.

مهدی تقیون با گرامی‌داشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام ابوترابی، گفت: تحمل درد و رنج ناشی از شکنجه‌های رژیم بعث عراق در اسارتگاه‌ها و بازگشت سرفرازانه به میهن، درس صبر و استقامت است که در شرایط دشوار فعلی هم باید سرلوحه ملت ما باشد.
وی خاطرنشان کرد: ۲۹ نفر از همکاران شاغل و بازنشسته استانداری و فرمانداری‌های تابعه جزو آزادگان سرافراز هستند و دفتر هماهنگی امور ایثارگران برای حل مسائل و مشکلات آنان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.
در این دیدار چند نفر از آزادگان به بیان خاطراتی از دوران اسارت و همچنین مسائل و مشکلات اداری ایثارگران پرداختند.
همچنین استاندار آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاس از همکاران آزاده استانداری و فرمانداری‌های استان تجلیل کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار