سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد:

آخرین وضعیت کرونا در استان اردبیل؛ ۴۴ بیمار بستری جدید و فوت هشت نفر

1399/05/26 - 15:27 - کد خبر: 25268
ویروس کرونا، کرونا

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان را تشریح و اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۴۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و هشت نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

به گزارش نصر، شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۴ نفر در اردبیل، چهار نفر در پارس‌آباد، ۱۲ نفر در مشگین‌شهر، ۲ نفر در گرمی، یک نفر در بیله‌سوار و یک نفر در خلخال بستری و در حال مداوا هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود:  طی شبانه‌روز گذشته ۳۸ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.
وی اظهارداشت: در حال حاضر شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال، کوثر و گرمی در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سرعین، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستان اصلاندوز در وضعیت سفید قرار دارند.
حبیب‌زاده، از شهروندان استان اردبیل خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار