خبر/

قول اعضای شورای شهر تبریز برای حل مشکل موزه عکس

1399/05/26 - 12:01 - کد خبر: 25249
بازدید

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به زودی در جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری مکان مناسبی برای استقرار موزه عکس و دوربین تعیین می‌شود.

به گزارش نصر، شهرام دبیری شنبه شب در جلسه‌ای با حضور استاد محمدعلی جدیدالاسلام، مجموعه دار دوربین های عکاسی، با بیان این‌که در روزهای آینده با برگزاری جلسه‌ای، مکان مناسب برای استقرار موزه عکس انتخاب خواهد شد، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز همواره حامی فعالیت‌های فرهنگی بوده و در تلاش برای حل مشکلات موجود هستیم.
غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان این‌که استاد جدید الاسلام، تاریخ زنده تبریز هستند، گفت: اگر امروز بخواهیم فیلمی از دوران مشروطه تهیه کنیم، ایشان منبع موثق بوده و با هزاران عکس قدیمی و ۹۰۰ دوربین مختلف تاریخ تبریز را روایت می‌کند.
وی با بیان این‌که در صورت عزیمت استاد جدید الاسلام به شهری دیگر، مدیران مربوط هم باید پاسخگوی وجدان خود و هم جوابگوی هجمه افکار عمومی باشند، افزود: خواسته استاد جدید الاسلام تنها در اختیار قراردادن مکان برای برپایی نمایشگاه و یا در نهایت خرید تجهیزات و اسناد ایجاد موزه است.
شکور اکبر نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز با بیان این‌که افراد توانمندی در صورت عدم حمایت از کار فرهنگی دور می‌شوند، گفت: شهرداری تبریز مکان‌های بسیاری دارد که بلااستفاده باقی مانده است و می‌توان به راحتی مکانی برای ایجاد موزه در نظر گرفت.
کریم صادق زاده، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با اشاره به پیگیری‌های جدی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز، گفت: امروز انتقادات موجود در فضای مجازی که در سایه کم کاری نهادهای دیگر بوده، متوجه شهرداری و لازم است که این موضوع پیگیری شود.
وی با بیان این‌که از دارایی‌های خود غافل شده‌ایم، گفت: لازم است حمایت‌های جدی از استاد جدید الاسلام انجام شود تا موزه عکس در تبریز باقی بماند.
صادق زاده با اشاره به وجود مکان های مناسب ایجاد موزه عکس در نگارخانه عینالی و خانه نیکدل و سایر مکان‌های در اختیار شهرداری، گفت: عینالی به عنوان قطب گردشگری تبریز مکان مناسبی برای ایجاد موزه است که روزانه هزاران نفر در آن حضور می‌یابند.
فریدون بابایی اقدم، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان این‌که لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف موزه عکس و باقی ماندن آن در تبریز اقدام شود، گفت: خانه نیکدل بهترین گزینه برای ایجاد موزه عکس بوده و موزه عکس استاد جدید الاسلام که تاریخ زنده استان و مشروطه است، باید در بافت مرکزی و تاریخی تبریز تاسیس شود.
وی با تاکید بر این‌که افکار عمومی و هنرمندان از مدیریت شهری انتظار دارند، گفت: لازم است هرچه سریع‌تر مشکلات حل شود.
محمدعلی جدیدالاسلام، بزرگترین مجموعه‌دار دوربین‌های عکاسی نیز در این جلسه با بیان این‌که درصورت حل مشکل مکان موزه عکس در تبریز باقی می‌ماند، گفت: همواره با عشق و علاقه به تبریز زندگی کرده‌ام و در صورت حل مشکلات موزه در تبریز می مانم و با قوت به کار خود ادامه می دهم.
 استاد محمدعلی جدیدالاسلام، پیشکسوت عکاسی پرتره و مجموعه‌دار بیش از ۹۰۰ دوربین‌ قدیمی و نایاب، چندی پیش مجموعه ای از عکس ها و دوربین هایش را در موزه مشاغل در معرض تماشای عموم قرار داده بود که با بدعهدی برخی مسئولان وقت آن مجموعه برچیده شد و در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر کوچ به تهران و دایر کردن موزه عکاسی در پایتخت شنیده شده است.
وی در گفت و گویی از عشق و علاقه اش به تبریز و زادگاهش خبر داد و گفت: در صورت حمایت مسئولان و در اختیار قرار دادن خانه نیکدل ، موزه ای بنا می کنم که نظیرش در خاورمیانه و دنیا وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار