فرماندار هشترود؛

آیین علم‌گردانی در هشترود به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود

1399/05/26 - 12:36 - کد خبر: 25246
امین امینیان

نصر: فرماندار هشترود گفت: آیین علم‌گردانی در روستای چرتقلوی شهرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

به گزارش نصر، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه ستاد محرم با بیان اینکه هرگونه تجمع در عزاداری ها خلاف مصوبات ستاد مقابله با کروناست افزود: امسال همچنین برگزاری مراسم شیرخوارگان علی اصغر و تشت گذاری ممنوع است.
وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عزاداری های دستجات شاه حسین گویان که به صورت گسترده در چهارراه امام(ره) عجب شیر برگزار می شد برگزار نخواهدشد.
امینیان با بیان اینکه هرگونه تجمع خط قرمز دستورالعمل ستاد کروناست گفت: با افرادی که مصوبات و دستورالعمل ها را رعایت نکنند برخورد می شود.

مزار شهدای گمنام هشترود به محلی برای گردشگری مذهبی تبدیل می شود
شهردار هشترود از تبدیل مزار شهدای گمنام به محلی برای گردشگری مذهبی خبر داد و گفت: هزینه ساماندهی مزار شهدای گمنام در بودجه سال ۹۹ گنجانده شده و با واگذاری مالکیت این محل از راه و شهرسازی به شهرداری، عملیات عمرانی انجام می شود.
مهی پورصادق افزود: نصب المان و اجرای مبلمان در مزار شهدای گمنام در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی از مردم هشترود درخواست کرد تا در راستای اجرای بی وقفه طرح های عمرانی و خدماتی، عوارض خود را به موقع پرداخت کنند.
رئیس شورای شهر هشترود نیز گفت: مالکیت مسیر و مزار شهداری گمنام باید به شهرداری هشترود منتقل شود تا این اداره بتواند با اصول مهندسی نسبت به ساماندهی آنجا اقدام کند.
محمد رضا قهرمانپور خاطر نشان کرد: برای آبادانی مزار شهدای گمنام باید از ظرفیت تمامی ادارات استفاده کرد تا بتوان حداقل کار ممکن را برای این شهیدان گلگون کفن و افرادی که در آن منطقه ساکن هستند انجام داد.
وی افزود: از اداره راه و شهرسازی می خواهم که با رایزنی از اداره کل متبوع، مسیر و محدوده مزار شهدای گمنام را در اختیاری شهرداری هشترود قرار دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار