خبر/

هشدار وزارت بهداشت درباره تبلیغات پیش فروش واکسن کرونا

1399/05/26 - 12:11 - کد خبر: 25227
واکسن کرونا

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایطی که نمی‌توان پیش بینی کرد چه زمانی دسترسی به واکسن کرونا محقق می شود، چطور افراد اعتماد می‌کنند که واکسنی را از فضای مجازی پیش خرید کنند.

به گزارش نصر، دکتر سیما سادات لاری در گفت و گویی درباره آگهی فروش واکسن کرونا در سایت‌های اینترنتی، گفت: باید توجه کرد که تاکنون هیچ واکسن یا داروی اختصاصی در جهان برای بیماری کووید -۱۹ مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است. بنابراین ادعاها یا مباحثی که در سایت‌ها در زمینه تهیه یا فروش یا پیش فروش واکسن یا داروی کرونا مطرح می‌شود، به هیچ عنوان مورد تایید نیست.
وی افزود: حتی سوالات فراوانی در زمینه میزان اثربخشی واکسن کرونا در جهان وجود دارد و مشخص نیست که حتی اگر واکسنی ساخته شود، این واکسن تا چه بازه زمانی اثربخشی دارد.
لاری تاکید کرد: در عین حال نمی‌توان پیش بینی کرد که چه زمانی می‌توان به واکسن دسترسی داشت. با این وضعیت چطور افراد اعتماد می‌کنند که واکسنی را از فضای مجازی پیش خرید کنند. این موارد چیزی به جز سودجویی و سوء استفاده از شرایط نیست.
وی با بیان اینکه برخورد با این موارد نیز بر عهده نیروهای انتظامی است، گفت: برای استفاده از هر  واکسن در کشور مجوزهای مربوطه طی مراحلی اخذ شده و در نهایت در صورت تهیه و تایید باید از کانال‌های رسمی و مطمئن برای خرید اقدام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار