مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

آذربایجان‌غربی، استان اول کشور در هوشمندسازی جاده‌ها و کاهش تصادفات منجر به فوت

1399/05/25 - 15:44 - کد خبر: 25194
تصادف

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این استان، رتبه اول کشور را در حوزه هوشمندسازی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی منجر به فوت کسب کرده است.

به گزارش نصر، ارسلان شکری روز شنبه در دیدار با رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: این دستاورد حاصل تلاش و تعامل مشترک پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.
وی با تاکید به لزوم ارائه دقیق آمارها و شاخص‌های راهداری استان توسط مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: برای رسیدگی بهتر به وضعیت راهداری استان، بسته راهداری امانی از قبیل خط کشی، تابلوگذاری و تابلوشویی و لکه‌گیری راه اندازی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: برای رفع اختلاف ناشی از آسفالت و شانه که منجر به تصادفات جاده ای می شود، نیاز به تهیه مصالح است که دستگاههای مسوول باید همکاری کامل را در تهیه مصالح با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی داشته باشند.
شکری اظهار کرد: در تحویل محورهای تازه احداث شده استان ایمنی و امنیت باید اولویت اصلی باشد، در بازگشایی‌ها نیز زمان بر دقت ترجیح نداشته باشد، تا به مشکلات بعدی برخورد شود.
وی گفت: هم‌اکنون ۱۲ پاسگاه پلیس راه ثابت و سیار با اعتبار چهار میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تعمیر و نگهداری می شود و همچنین سه پاسگاه پلیس راه ارومیه - سلماس با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تکاب - شاهین دژ با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و قرارگاه مرکزی پلیس راه استان هم با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص الزامات کاهش تصادفات رانندگی در جاده های استان و توسعه زیرساختی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار