رییس کل دادگستری استان اردبیل؛

شبکه هرمی یونیک فاینانس در اردبیل متلاشی شد

1399/05/25 - 15:13 - کد خبر: 25191
یونیک فاینانس

نصر: رییس کل دادگستری استان اردبیل از انهدام شبکه هرمی یونیک فاینانس با ورود دستگاه قضایی و دستگیری سرشبکه‌های آن خبر داد.

به گزارش نصر، ناصر عتباتی روز شنبه اظهارداشت: این شرکت توسط فردی اهل اردبیل و ساکن ترکیه در سال ۱۳۹۷ پایه‌گذاری شد و سه متهم دیگر زیرمجموعه‌های مستقیم این فرد در پونیک فاینانس بودند.
وی افزود: با توجه به اقامت متهم ردیف اول در ترکیه، شبکه یونیک فاینانس در اردبیل "آرسی" rc مورد نیاز برای افتتاح حساب جدید را از طریق وی تهیه می‌کرد ، به این صورت که ارز مذکور به صورت دلار توسط متقاضیان تهیه و در اختیار یکی از متهمان قرار می‌گرفت و وی آن را توسط برادر خود به صرافان ارسال می‌کرد تا ارز مربوطه به صورت حواله از کشور خارج شود.
 وی در خصوص میزان ارزهای خارج شده از کشور توسط متهمان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته با اقدامات متهمان پرونده تقریبا ۳.۵ میلیون دلار به طریق مذکور ارز از کشور خارج شده است.
 عتباتی با تشریح عناوین اتهامی متهمان این پرونده بیان کرد: اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق عضویت و جذب اعضا در شرکت هرمی یونیک فاینانس به منظور کسب در آمد و منفعت غیر قانونی اتهام متهمان این پرونده است.
 رییس کل دادگستری استان اردبیل افزود: تحقیقات مقدماتی این پرونده در شرف تکمیل است و متهمان پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری متناسب به زندان معرفی شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار