رییس سازمان صمت استان زنجان؛

زنجان رتبه اول کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور را کسب کرد

1399/05/25 - 15:05 - کد خبر: 25189
واحد تولیدی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت کشور، این استان موفق به کسب رتبه اول کشور در برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شد.

به گزارش نصر، ناصر فغفوری روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار اظهار داشت: در سال جاری تاکنون ۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۵۹ مصوبه در سطح استان برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ مصوبه تاکنون اجرایی شده و ۵۸ مصوبه نیز در دست اجرا است.
فغفوری افزود: طی این مدت ۱۳ جلسه کمیته کارشناسی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شده که ۲۸ پرونده در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شده که در مجموع یک هزار و ۸۲۳ مصوبه داشته است.
وی افزود: تاکنون ۹۴ درصد از مجموع مصوبات در استان اجرایی شده است.
فغفوری اظهار داشت: از آذرماه سال ۹۷ تاکنون تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی و با حضور مقام عالی استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بخش تولید برگزار شده است.
این مسؤول با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از آذرماه سال ۹۷ تاکنون گفت: در این مدت ۱۴۲ جلسه با یک هزار و ۲۳۴ مصوبه با حضور استاندار زنجان برگزار شده که یک هزار و ۱۲۶ مصوبه اجرایی شده است.
فغفوری خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، جلسات تخصصی در حوزه‌های جهاد کشاورزی، بانک‌ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حوزه معادن و اصناف به صورت جداگانه برگزار شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سال ۹۶ تاکنون هیچ کارخانه‌ای به لیست واحدهای تولیدی تعطیل این استان اضافه نشده و هر سال نیز تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۷ واحد تعطیل به چرخه تولید استان بازگشتند.
فغفوری با اشاره به رصد واحدهای بزرگ تعطیل در استان، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقدامات صورت‌گرفته، واحد ذوب فلز ابهر در سال جاری به خط تولید بازگردد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای احیای واحدهای چینی ماهنشان، بلکا شرق و چرم مصنوعی زنجان به دنبال مذاکره و جذب سرمایه‌گذاران جدید هستیم که امیدواریم به زودی شاهد بازگشت این واحدها به چرخه تولید استان باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به محورهای فعالیت این سازمان در سال جاری، گفت: سازمان هم‌اکنون فعالیت‌های خود را در چهار حوزه صیانت از واحدهای فعال و حفظ شرایط موجود، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی انجام می‌دهد.
فغفوری ابراز کرد: در سال جهش تولید، احیای ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در دستور کار قرار دارد.
بنا به این گزارش، مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان زنجان هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و از این لحاظ رتبه ۱۲ کشور را دارد. همچنین ۱۸ درصد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در استان زنجان صورت گرفته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار