رئیس هیئت کشتی استان مطرح کرد:

کاهش تعداد کشتی گیران در آذربایجان‌شرقی

1399/05/25 - 12:09 - کد خبر: 25170
علی علیزاده

نصر: رئیس هیئت کشتی آذربایجان شرقی از کاهش آمار کشتی گیران در این استان خبر داد و گفت: دغدغه فدراسیون کشتی در مورد سیر نزولی آمار کشتی گیران، متوجه آذربایجان شرقی نیز هست.

به گزارش نصر، علی علیزاده در گفت‌وگویی، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کشتی استان برنامه‌هایی از قبیل بهبود وضعیت ساختاری و تشکیلاتی، جذب اسپانسرهای مالی، میزبانی از مسابقات مختلف کشوری و جهانی، تعامل کامل با ادارات متولی ورزش، تعامل با کشورهای دارای وضعیت مناسب در حوزه کشتی و توجه ویژه به کشتی شهرستان‌ها در دستور کار هیئت کشتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: استاندارد سازی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، انتخاب سالانه مربیان و ورزشکاران برتر، کمک مالی به داوران و مربیانی که در کلاس‌های بین المللی شرکت می‌کنند و انتشار جزوات آموزشی برای مربیان و کشتی گیران از سایر برنامه‌های هیئت کشتی استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کشتی استان از نامداران آذربایجانی کشتی مانند یونس سرمستی، مسعود هاشم‌زاده و سایر قهرمانان استفاده خواهیم کرد تا در رده‌های مختلف سنی قهرمان پروری کنیم.

علیزاده ادامه داد: حمایت از ملی پوشان کشتی را به دغدغه اصلی هیئت کشتی تبدیل خواهیم کرد تا قهرمانان نامی آذربایجان مانند پهلوان پرویز هادی بتواند علاوه بر کسب سهمیه المپیک، در عرصه‌های بین المللی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کند.

وی با بیان این‌که هر کشتی گیر و مربی که بتواند بهترین نتیجه را در مسابقات مختلف بگیرد با بسته‌های تشویقی هیئت کشتی روبرو خواهد شد، گفت: یکی دیگر از اهداف هیئت کشتی استان، توسعه و بست کشتی کلاسیک بانوان در کل استان و در کنار آن توجه ویژه به کشتی فرنگی است.

وی یادآور شد: برای پیشبرد اهداف کشتی، دست یاری به سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان دراز می‌کنیم تا با مدد خداوند و همراهی ایشان، کشتی را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

رئیس هیئت کشتی استان خاطر نشان کرد: از مدیرعامل باشگاه تراکتور خواهشمندم که علاوه بر کمک همه جانبه به هیئت کشتی، برای ارتقای وضعیت کشتی استان؛ یک تیم قدرتمند کشتی با نام تراکتور  وارد گردونه مسابقات لیگ برتر کشتی کند.

علیزاده بیان کرد: هم اکنون تعداد 3800 نفر کشتی گیر دارای بیمه و سازماندهی شده در سطح استان داریم، اما با توجه به شروع استعداد یابی در مدارس امیدواریم بتوانیم این آمار را به 8

پژوهشیار