بیگی در تحریریه «نصر» تاکید کرد؛

رسانه ها در خط مقدم ایجاد شفافیت هستند/ خبرنگاران نباید در افشای فساد دچار مشکل شوند/ «نصر» در افشای فسادها، رسانه ای موفق و صف شکن بوده است

1399/05/25 - 11:37 - کد خبر: 25165
احمد علیرضا بیگی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رسانه ها دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه را در قبال عملکردشان و تصمیم گیری هایشان پاسخگو کرده اند و این امر بسیار مبارکی است. خبرنگاران و رسانه ها در خط مقدم این صف شکنی ها و ایجاد شفافیت هستند و عاملان این اتفاق خوب بوده اند.

به گزارش نصر، "احمد علیرضا بیگی" با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر و با تبریک روز خبرنگار به فعالان این رسانه، نقش رسانه ها در موضوعات مختلف جامعه و کشور را تعیین کننده خواند و افزود: شخصاً تجربه کرده ام که رسانه ها در موضوعات و تصمیم گیری های کشور تا چه حد زیادی می توانند تاثیرگذار باشند.
 
وی افزود: رسانه ها وجدان جامعه را بیدار کرده و نسبت به مسایل کشور آگاه و حساس می کنند و ما در موضوع فساد در سازمان خصوصی سازی شاهد بودیم رسانه ها از جمله نصرنیوز تا چه حد قابل توجهی نقش ایفا کردند و به مانند نور افکن عمل کرده و موجب روشن و شفاف شدن موضوعات شدند.
 
بیگی ادامه داد: در این باره مثال های زیادی قابل ذکر است که از جمله آن ها بحث حقوق های نجومی، مسایل زیست محیطی استان و یا انتصاب داماد رییس جمهور در معاونت وزارت صمت و... را می توان برشمرد.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: نقش نظارتی خبرنگاران و رسانه ها در مسایل و موضوعات مختلف کشور قابل توجه است و رسانه ها موجب ارتقای آگاهی و سطح مطالبات مردم می شوند و این در مورد مسایل مختلف حقوق شهروندی، زیست محیطی و... خود را نشان داده است.
 

 
بیگی اضافه کرد: رسانه ها قدرت بسیار بیشتری از این ها دارند و می توانیم با محیا کردن شرایط شاهد رشد و بالندگی بیشتر رسانه ها و به تبع آن ایجاد شفافیت بیشتر در امور و در نهایت توسعه کشور و جامعه در ابعاد مختلف باشیم.
 
این نماینده مجلس گفت: امروز رسانه ها دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه را در قبال عملکردشان و تصمیم گیری هایشان پاسخگو کرده اند و این امر بسیار مبارکی است. خبرنگاران و رسانه ها در خط مقدم این صف شکنی ها و ایجاد شفافیت هستند و عاملان این اتفاق خوب بوده اند.
 
بیگی در مورد آزادی عمل مسئولانه رسانه ها نیز گفت: باید امنیت روانی و شغلی خبرنگاران و آزادی عمل رسانه ها بیشتر شود و همه مسئولان و مدیران کشور خود را تحت نظارت رسانه ها و پاسخگو احساس کنند و هر چقدر این روند تسری بیشتری یابد، توسعه کشور سریع تر شکل خواهد یافت.
 

 
وی ادامه داد: متاسفانه منِ نماینده مجلس هم علی رغم تاکیدات قانون اساسی در مورد آزادی اظهارنظر وکلای ملت و تضمین های حقوقی و مصونیت قضایی آن، متاسفانه به خاطر اظهارنظر در مورد مسایل کشور دادگاهی شده ام و این در مجلس گذشته 6 بار اتفاق افتاده است، در حالی که در همان مجلس نمایندگانی علیه امنیت ملی کشور صحبت کردند و همان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که مرا دادگاهی کرده بود، در قبال رفتار خلاف امنیت ملی کشور آن ها سکوت کرد!
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خبرنگاران باید از مصونیت هایی برخوردار باشند تا بتوانند وظایف نظارتی خود را با فراغ بال بیشتری انجام دهند تا در به مردم دید وسیع تر و امکان قضاوت صحیح تری بدهند.
 
بیگی گفت: خبرنگاران نباید در افشای فساد دچار مشکل شوند و قوه قضاییه همراهی مناسب با رسانه ها در این زمینه داشته باشد.
 

 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان این بخش از سخنان خود، «نصر» را رسانه ای موفق در فسادستیزی دانست و افزود: نصر در افشای فسادها و پیگیری ها در این زمینه رسانه ای موفق و صف شکن بوده است و در موضوع فساد در سازمان خصوصی سازی، نصرنیوز یکی از رسانه های خط شکن و پیشرو بود و معتقدم این رسانه نتیجه این عملکرد خود را در جلب اعتماد و همراهی بیشتر مردم دیده است.
 
بیگی خاطرنشان کرد: مردم مسایل را خیلی خوب تشخیص می دهند و وقتی افکار عمومی دغدغه ها و مطالبات خود در یک رسانه ببینند، حتما از آن استقبال و حمایت خواهند کرد.
 
متن کامل گفتگوی احمد علیرضا بیگی با خبرنگاران «نصر» به زودی منتشر می شود.
 
انتهای پیام/
 

پژوهشیار